Groeit ze echt te hard??? - Hoe groot bij 5 maanden???

Ik was vandaag op het CB. Niet bij mijn 'eigen' cb, die waren dicht i.v.m. vakantie, maar een in een andere wijk. Nova werd daar gemeten en gewogen (gewoon tussentijdse check) en mat 71 cm, bij een gewicht van 8600 gram. Nou is dat beiden een mooi gemiddelde voor een kindje van 8 a 9 negen maanden, maar Nova is net 5 maanden geworden...!!!
Nou begon die vrouw erover dat het niet zo'n probleem was, alles was immers in verhouding. Maar als ze zo hard door bleef groeien dan moest ik maar eens met haar naar de kinderarts. Misschien konden ze dan met hormonen ofzo de groei wat remmen... Nou vraag ik je.......... Je gaat een kindje van nog geen half jaar toch geen groeiremmers geven. Ik stond haar ook aan te kijken of ze niet goed bij haar hoofd was. Tuurlijk is Nova groot, dat weet ik zelf ook wel. Maar er is toch (voorlopig) geen reden om dat af te gaan remmen.

Nou wil ik graag van jullie weten hoe groot jullie kindjes waren met 5 maanden, ter vergelijking. Ik weet het, elk kind is anders. Maar ik ben gewoon erg benieuwd. Ik weet dat we vaker dit soort vragen hebben gepost, maar ik wil graag weten wat het gewicht en de lengte was bij circa vijf maanden. Willen jullie me daarbij helpen??
Duik eens in je cb-boekje en laat het me weten.

Dankjewel, Iris
 
Hoi Iris
Laat je niet gek maken door het cb hoor. Mijn jongste was de afgelopen keer heel veel gegroeid, maar de vorige keer niet. Dus het is zo verschillend en ook per cb, want elke weegschaal is ook weer anders. Dus ik zou gewoon de volgende keer nog eens afwachten al je op je eigen cb bent.
Hier komen lengte en gewicht van mijn kereltjes.
De oudste met 5,5 maand 8585gr en 69cm
De jongste met 5,5 maand 7895gr en 71,6 cm
Groetjes Renate
 
Mijn zoontje was met 5,5 a 6 maanden 69 cm en 8735 gram. Maar elk kind is verschillend hoor. Zoals hierboven al gezegd,laat je niet gek maken door het cb. Wacht eerst maar eens af hoe ze het doet over een langere periode. En hormonen????????????? Ik zou haast zeggen is ze niet wijs? Zoals je zegt, naar mijn idee ga je zo'n jong kindje geen hormonen geven om de groei te remmen. Misschien is het heel normaal maar het druist tegen mijn gevoel in.

Groetjes Yvette
 
Mijn dochter was met 6 maanden 8300 gram bij 69 cm. in de curves ligt dat tussen gemiddeld en groot. maak je geen zorgen. zo wie zo een paar metingen van periodes naast elkaar leggen en kijken wat de ontwikkeling is. ik zou me pas zorgen maken als ze 3 maanden buiten alle curves zou vallen. dat is nog lang niet het geval!
lekker hoor van die stevige, gelukkige babies!
 
Hoi,

Laat je niet onzeker maken hoor. Ieder kind is anders ik krijg iedere keer te horen dat ze te klein en te licht is.
Dus het is alleen goed als het in het gemiddelde past maar ja niet ieder kind is het gemiddelde toch.

6 maanden 6900gram en 66 cm. Dus kleiner dan die van jou maar ook niet goed gekeurd ;-)

Groetjes joyce.
 
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem als Joyce: mijn zoon is te klein en te licht zeggen ze. Hij weegt nu op 5 maanden 6,200kg en is 59cm. Dat hij een prematuurtje was daar houden ze dan weer effe geen rekening mee. Praat me niet over het cb, ik heb er geen goed woord voor over en ga er alleen naartoe voor de prikjes!
 
Hoi,
Ik heb ook zo'n flinkerd. Met 5 maanden woog hij bijna 9 kilo en was 68 cm. Hij groeide zo goed op volledige borstvoeding (en dat kan nooit teveel zijn!)en daar was het cb goed over te spreken. Juist door hen werd ik gerustgesteld. Ja ja, het kan dus ook anders.
 
Terug
Bovenaan