<p>Ik zal het kort uitleggen. Onze 20-weken echo was een paar maanden geleden goed, echter het beentje iets onder gemiddeld maar niet zorgwekkend (p86). Ik kreeg met 26 weken een groeiecho omdat mijn baarmoeder te groot was vergeleken met de termijn. Toen was eigenlijk ook alles goed alleen wederom te kort beentje, deze keer p6. Maar ook hier geen zorgen om hoeven maken.</p><p>Ik ben i.v.m. de grote baarmoeder naar het ziekenhuis verwezen voor een uitgebreide echo. Er werden geen afwijkingen bij het kindje gevonden. Echter werd ons verteld dat de bovenbeentjes kort zijn (P1,9) deze keer. Deze keer vertelde ze dat het familiair/aanleg kan zijn omdat ik zelf 1,65 ben en ze in mijn familie redelijk klein zijn. Maar ook werd er gezegd dat dit ook een aanwijzing op een chromosomale afwijking kan zijn (softmarker). Dit is met echo etc. niet uit te sluiten. </p><p>De verdenking is er niet maar de P waarde wordt wel steeds lager. De bovenbeentjes groeien wel nog en staan niet stil maar het groeit minder hard als de rest. Alles groeit verder wel goed en sommige dingen zelfs boven gemiddeld.</p><p>Ik maak me zo ontzettende zorgen... Ben er gewoon verdrietig van. </p><p>Ik vroeg me af of meer mensen dit gehad hebben. Ik hoor graag jullie ervaringen...</p><p>31 weken zwanger.</p>