Groene afscheiding?!

Help!

Vanmorgen kwam ik erachter tijdens een toiletbezoek dat ik dikke,groene/gelige afscheiding heb.
Ik in paniek de huisartsenpost gebeld ( het is vandaag zaterdag, ook dat nog...)
Zegt de huisarts doodleuk aan de telefoon dat ik maar moet wachten tot na het weekend en dat ik naar mijn eigen huisarts moet gaan. Geen spoedgeval!
Net heb ik op de medisch encyclopedie gekeken en daar staat dat het een vaginale infectie zou kunnen zijn.
Nu heb ik dat voor mijn zwangerschap wel eens eerder gehad, maar dat ging samen met hele heftige jeuk en was zeker niet groen!
Voor de rest heb ik nergens last van, geen jeuk of branderig gevoel.
Ik schok me dood, maar vraag me nog steeds af of dit wel normaal is.Ik kan het me niet voorstellen.
Wie heeft hier ook last van gehad en wat is er aan gedaan?

Groetjes, Patricia 22,1 wk

hoi,
Ik zou me als ik jouw was ook geen zorgen maken, je hebt waarschijnlijk toch een lichte of beginende schimmelinfectie, die evengoed ook weer vanzelf over kan gaan of erger wordt  en gaat branden en jeuken. Ik heb het in mijn eerste zw.schap ook een paar x gehad, het komt door de verandering van hormonen, sommige vrouwen houden er hun hele zw. schap last van. Ik heb 2x een vaginale zetpil hiervoor gekregen, een soort kuurtje en dat kan geen kwaad voor de kleine. En ik had ook niet echt last van hevige jeuk of branden.En je mag je natuurlijk niet met zeep was van onder, daar kan je het ook van krijgen.Aangezien ik dat niet zo fris vond heb ik me vanaf toen met zeepvrije wasgel gewassen.
Ga gewoon van de wk ff langs je huisarts, maar het is niks ernstigs!

gr  Do 25. 33wk en 5dg zw

Klinkt inderdaad als een schimmelinfectie. Het zou ook kunnen komen doordat je gemeenschap hebt gehad... Je lichaam stoot "lichaamsvreemde stoffen" (dus ook sperma) af door meer afscheiding te maken.

Niets ernstigs hoor! Wel even laten behandelen door de huisarts (zalf of zetpillen), want als je niets doet, kan je baby bij de bevalling spruw krijgen (schimmel in de mond) en daar kan jij dan weer pijn bij de borstvoeding van krijgen.

Terug
Bovenaan