groene ontlasting, is dat normaal?

Na 4 maand bv krijgt mijn zoontje alweer 1.5 maand flesvoeding. Op het cb vertelde ik de laatste keer dat ik er was (met 5 mnd.) dat hij groene ontlasting had. De reactie die ik kreeg was: "dan heeft hij behoefte aan andere voeding, hij gebruikt dan nl. alle voedingstoffen uit de flesvoeding, begin maar met groente en fruit"
Dus ben ik daar mee begonnen. Maar zijn ontlasting blijft maar groen. Hij heeft er geen last van. En hij heeft ook gewoon dagelijks meerdere malen een vieze luier. Is dit normaal of krijgt hij nu nog steeds te weinig voeding binnen? Als fv krijgt hij trouwens Nutrilon (nu nog) 1.
 
Mijn zoon van 6 mnd. heeft ook negen van de tien x groene ontlasting. Volgens mij is dit vrij normaal; n vriendin van me heeft ook n zoontje, van 9 mnd. en die heeft precies t zelfde.
 
groene ontlasting lijkt mij ook normaal hoor, zeker bij flesvoeding, mijn dochtertje van 10 weken heeft sinds de flesvoeding ook nooit anders gehad dan groene ontlasting.....
 
ik heb ook weleens gehoord dat het met een lichte darminfectie te maken kan hebben of als je kindje erg verkouden is. Maar dit merk je ook wel weer snel genoeg aan andere dingen.
 
Mijn zoon heeft ook groene ontlasting. De arts van het ziekenhuis zei dat het door de voeding kwam (hij krijgt omneo 1) en dat het geen kwaad kon en vanzelf weer overgaat.
 
Terug
Bovenaan