Groene ontlasting

<p>Mijn baby is 8 weken oud en heeft altijd gele poep gehad. Nu is hij vandaag al wat huilerig en drinkt onregelmatig en minder dan normaal (flesvoeding.) net na heel veel “fietsen” met zijn beentjes ging hij poepen. Ongeveer 24 uur later na de laatste keer poepen en de poep was donker groen! Ik heb dit nooit gezien en maak me niet direct zorgen maar kan hier ook geen duidelijke verklaring voor vinden. Hij slaapt nu vredig dus dat lijkt goed te gaan. Iemand die dat toevallig weet? ?</p>

Heel normaal, in het begin verandert de poep inderdaad van kleur. Net als de frequentie. In het begin poepen de meeste kindjes meerdere keren per dag (bij onze kleine was het elke verschoonbeurt raak) en is de poep geel. Als hij minder vaak gaat poepen per dag, wordt de poep ook donkerder van kleur. 

Mijn dochter is 16 weken. Krijgt ook flesvoeding. De eerste weken was de poep ook geel/lichtgroen. Na een paar weken werd dat donkergroen/bijna grijs soms en dat is nog steeds zo. Ook als ze elke dag poept blijft de poep donker van kleur. 
Gisteren had ze niet gepoept, dan is de eerste poepluier van vandaag heel donker en plakkerig en dat heeft haar ook echt even dwars gezeten. Daarna nog 3x gepoept vandaag en dan zie ik de kleur wel elke luier lichter worden. Maar het is nooit meer zo lichtgroen en dun als in de eerste weken.
Het zal wel normaal zijn. De darmen ontwikkelen zich en de poep veranderd ook. Mijn dochter heeft er ook wel last van als ze meer dan 24 uur niet gepoept heeft, maar vervolgens poept ze dan 3x achter elkaar en dan is ze het weer kwijt!

En idd poepen ze de eerste weken zo'n beetje bij elke verschoonbeurt en is dat nu nog maar gemiddeld 1x per dag. Dan zit de poep langer in de buik en is dus donkerder, ook wel logisch eigenlijk...

Terug
Bovenaan