Groene poep

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hoi,
omdat jullie me de vorige keer zo goed hebben geholpen, heb ik nog een vraagje.
Mijn dochtertje van 4 maanden, heeft eigenlijk al vanaf haar geboorte van die mosgroene poep gehad, ze krijgt trouwens flesvoeding. Nu las ik gisteren dat als baby s groene poep hebben dit kan duiden op lactose intolerantie,( omdat ze gisteren ook heel erg spugde, echt hele fles eruit!) maar dit was de eerste keer dat ze dat deed, ik maakte me een beetje zorgen.
Als een baby wel lactose intolerantie heeft, heeft zo,n kindje daar dan meteen last van of kan dat ook bijv. na 4 maanden klachten geven??
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen. Alvast weer bedankt!!

ik was ook ongerust bijn baby   doet ook soms groen met gelig poep samen   ik heb het nagevraagd de cb zei aan mij niks om zorgen te maken, maar elke cb is anders en ze kijkenook naar je kind vraag het ff na,
groetjes adama

Hoi Hannie,

Wat voor FV geef je? Bij sommige soorten (Omneo, hypoallergeen) is het namelijk heel normaal, of komt het in ieder geval vaker voor, dat baby's  groen poepen.
Als je kindje goed groeit en lekker in haar vel zit, zou ik niet meteen denken aan lactose-intolerantie of zo. Alles kan natuurlijk, maar ik denk dat er een andere reden is dat ze gisteren ineens zo moest spugen.

Succes,
Betje.

Hoi Hannie,

Lars heeft lange tijd de Omneo gedronken en kreeg daar ook groene poep van.

Bij Lars openbaarde de overgevoeligheid voor lactose zich in een later stadium, pas toen wij al een tijdje met vaste voeding waren begonnen.
Hij heeft een korte periode obstipatie gehad en daarna kreeg hij veel diarree.
Zijn buikje was erg opgezwollen (ik kon zijn buikspieren niet meer zien) en na het eten van 'verdachte' voedingsmiddelen, kreeg hij rode stipjes in zijn gezicht.

Het is nu koud en guur winters weer, veel mensen zijn ziek. Wanneer een kind nu gaat spugen, zou ik eerder denken aan een verkoudheid, o.i.d.
Luister naar je eigen gevoel: je weet meer dan je denkt.

Groetjes en beterschap! Marijon

Mijn zoontje is nu twee maanden en had inderdaad ook die mosgroene poep.
Maar hij had dan ook niet dagelijks een poepluier, meestal 1x per twee dagen.
Daarbij was hij ontzettend winderig.
Omdat hij ook zo huilde,en voorkeurshouding  had,  zijn we met hem naar de oseopaat gegaan.

Hij is tijdens zijn geboorte met een vacuum geholpen en dat zorgt in zijn geval voor een
beklemming in zijn bovenste nekwervel.
Dat zorgt in zijn geval dan weer  voor oa. trager werkende darmen, waardoor voeding (volledig fles/hypoallergeen) langer in de darmen blijft en daar gaat gisten wat hem dan weer winderig maakt.
Nu na twee behandelingen kan hij zijn hoofdje beter bewegen, maar werken zijn darmen
ook beter.
Nu dagelijks 1á 2 poepluiers per dag, niet mosgroen, maar gelig.
Ook de krampjes die hij soms had zijn een stuk minder.

Succes,

Jennifer
mama van Jip

Wat Betje zegt klopt! Heb alle voedingen gehad en ben geindigd op Pepti, maar van Hypo, Omneo en Pepti kunnen baby's een andere kleur ontlasting krijgen.

Lactose-intolerantie zou kunnen, maar meestal is het dan km-allergie. Lactose-intolerantie ontwikkelt zich meestal op een leeftijd van ong. 3 jaar.

Groetjes!

Hi,
Ze heeft nog niet weer gespuugd, tenminste niet zo erg als toen, dus ik denk dat ze gewoon niet zo lekker was. Ik ga t nog wel even vragen op cb naar de poep, maar ben wel gerustgesteld door jullie, bedank! (ze krijgt trouwens friso extra.)

Terug
Bovenaan