Groene thee-extract schadelijk voor de baby???

Hallo,

Ik heb even een vraagje...

Ik heb gehoord dat groene thee-extract ongezond is in de zwangerschap. Dit zit dus niet alleen in een kop groene thee maar ook wel in afslankpillen en afslankkaugom. Weet   iemand waarom dit slecht is en of het echt zo is? Ik neem namelijk wel eens een afslankkaugompje, is van Sunwell, stilt de trek... Ben namelijk gestopt met roken en heb de neiging nu veel te snoepen en met zo'n kaugompje niet! Vind het prima om zwaarder te worden door de zwangerschap maar niet omdat ik   voor 2 eet...Haha

Groetjes Roos

Hoi,
weet niet of het schadelijk is. Ik slikte eerste deel van mijn zwangerschap nog Supradyn met groene thee-extracten. Toen ik nieuwe moest halen, heb ik nagevraagd bij drogist of ik het kon gebruiken tijdens zwangerschap. Dat mocht niet omdat er ingrediënten inzitten die bloeddrukbeïnvloedend kunnen zijn. Dat is niet bevordelijk voor je tijdens zwangerschap. Of dit nu ging over groene thee, weet ik niet meer. Je zou uit voorzorg over kunnen stappen op andere kauwgum?
Groetjes mira

Hallo Toos,

Deze teksten haal ik zo van het internet af, doe er je voordeel mee!

Contra-indicaties
Denk eraan dat u vanaf twee uur voor het slapengaan geen groene thee meer drinkt. Geen groene thee gebruiken tijdens de zwangerschap of wanneer u borstvoeding geeft; groene thee is niet geschikt voor babys of jonge kinderen.

4.   Is kruidenthee hetzelfde als 'gewone' thee?

Nee. Kruiden komen niet van de theestruik, maar van andere planten met andere eigenschappen. Pickwick kruidenthee is lekker voor de afwisseling en bedoeld voor bepaalde momenten van de dag. Tijdens de zwangerschap en borstvoeding is het aan te raden het gebruik van kruidenthee te beperken.

Groene thee is in eerste plaats een heerlijk drank die warm of koud gedronken kan worden. Het is een natuurlijk stimulerend middel met opwekkende werking. Thee bevat cafëine, alhoewel minder dan bij koffie. Groene thee bevat ongeveer 2/3 minder caffeïne dan zwarte thee. Ondanks het relatief lage percentage caffeïne is het aan te raden om ook groene thee tijdens zwangerschap en borstvoeding slechts beperkt te drinken.

Hallo!

Jeeeeetje, ik drink al geen koffie meer, bijna geen thee, geen frisdranken, maar wel groene thee! Ik heb een beetje het 'k mag ook nix....'gevoel....
Ik maak sinds gister gemberthee, gember in gekookt water met suiker. Heb gelezen dat t helpt tegen misselijkheid, t helpt niet echt maar is wel lekker!

groetjes, Priscilla 7w1dag zwanger van de derde

haha ja dat had ik dus ook... mag ook helemaal nix meer!!! Maar ja we doen het voor een goed doel!
Ik zit nu aan de bubblegum, ook lekker zoet maar werkt niet echt tegen mijn vreetbuien, haha!!!
Maar besloten geen groene thee meer te nemen, het zal maar fout gaan, weet ik tenminste zeker dat het niet aan mijn levenstijl heeft gelegen!

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Roos

sorry mama van Kreta.
 Maar je mag ook geen gember. Heb het net gelezen op deze site bij wat je wel mag eten en drinken., En gember stond bij de kruiden die je niet mag.
Dit wordt als het goed gaat mijn 5e kindje. Bij de andere 4 heb ik gewwon alles gegeten en geronken behalve het hele bekende zoals lever en rauwe kaas. Maar nu is er zoveel bijgekomen dat ik het ook niet meer weet. Heb in nov een miskraam gehad.( mischien vanwege mijn leeftijd) maar doe nu alles voorzichtiger. Op deze site stond dat je wel rooibos thee mag. En ik ga morgen maar cafainevrije koffie kopen. Want het gaat om de caffaine, heb ik begrepen.

Ik las ook nog dat groene thee foliumzuur uit je lichaam onttrekt en daarom vooral de eerste drie maanden niet goed is.
Maar tegelijkertijd denk ik ook, mag ik dan helemaal niets meer??
Laatst stond in de krant dat koffie de kans op een miskraam verhoogd, cola blijkt schadelijk en ook alles wat light is vanwege de aspartaam. Kaneel mag niet meer, verschillende kruiden..

pffff!!!
Ik probeer me eraan te houden, maar al die wetenschappers vergeten wel eens dat zwangere vrouwen soms vreetbuien hebben en zich niet in kunnen houden en ook wel eens iets 'fouts' als cola willen.
het is goed te weten wat je wel en niet mag, maar je creeerd zo ook wel een heel groot schuldgevoel voor al die vrouwen als het toch even niet lukt.

Want verzadigde vetten is beter van niet voor de ontwikkeling van de hersenen, maar echt ik MOET zo nu en dan een hamburger, hoor!

succes allemaal met eten!
liefs Toetje

Nadat ik 2,5 jaar terug een miskraam had gekregen, heb ik aan mijn gyneacoloog gevraagd hoe het nu zit met thee en kaneel en de rest. Hij zei tegen mij dat het vooral ging, als je er heel veel van gebruik.
Dus ja, als het elke dag heel veel thee drinkt en ook nog telkens groene thee, is dat niet goed en met kaneel dan gaat het echt om heel veel grote hoeveelheden en niet het snuifje wat je op een gebakken appel of pannenkoek of rode kool doet.

Laat je maar niet echt gek maken, want dat is ook zo zonde.

Lekker genieten allemaal!

Mamajo (12 +2 weken zwanger van de tweede)

Terug
Bovenaan