Groene thee??

Hee dames,

Ik las net een artikeltje op het internet. Het schijnt dat groene thee niet zo goed is voor de kleine. Nu drink ik toch wel zeker vier koppen groene thee op een dag!!!
Weet iemand hier iets over???

Groetjes juffie ( 19 weken en 1 dag)

Das toevallig, ik drink het n.l. ook en toevallig las ik net op het pakje dat je er maar 1 kopje per dag van mag als je zwanger bent. Das hier in Nieuw Zeeland, maar dat zal overal wel gelijk zijn.
Ik had er  ook helemaal geen idee van dat dit niet goed zou zijn.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Miriam.

Hoi hoi!
Ik heb zelf nog niet gehoord dat groene thee niet goed zou zijn.
Met 'gewone' thee moet je wel opletten dat je er niet te veel van drinkt, omdat er theïne in zit.
Als je groene thee met mate drinkt, lijkt het me geen probleem.
Of anders maar even aan de verloskundige vragen??
groetjes van Iejoor

Hallo, in Groene Thee zit ook theïne, vandaar dat je er net zoals koffie (ipv) hooguit 3 à 4 koppen per dag van mag hebben.

Ik drink zelf veel (kruiden)thee: zoals brandnetel, kamille, rooibos.

Groet!

Ik ben juist groene thee gaan drinken??? Vaag allemaal. Ik las op internet dat venkel thee ook slecht was voor de vrucht.......volgens mij weten we veelste veel!!! Kunnen we nog onbezorgd zwanger zijn???

Groetjes Linda

Nou ik heb even in mijn zwangerschaps boek gekeken en er staat: Wees matig met; venkel, fenegriek, anijs (sterrenmix), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn ,dong quai en kaneel...
Pfff we mogen ook helemaal niks!
Ik zie niks over groene thee staan, wat ik zelf wel veel drink, maar dat kan dus ook al niet meer. Glaasje water misschien?

haha, het wordt wel een lange negen maanden, zo he?

liefs Toetje

Hallo!!

Bedankt voor de snelle reacties!!!
Ik ben al zo'n miep met eten en drinken dus hir schrok ik ff van. Stap nu maar over op het water. Haal alles wel over een paar maanden in (hihi)

Groetjes Juffie

Hoi,

HIer nog zo'n theeleut, ik heb pas nog aan mijn vk gevraagd normale zwarte thee dus zoals pickwick enzo mag je net als koffie 3 a 4 kopjes op een dag, goed dat drink ik dus nooit, ik drink altijd oplosthee van zonnatura,en in mijn boekje over zwanger zijn staat dat die niet uitgezondert is van normale thee, maar de vk zei dat je die gewoon kan drinken, ze zei anders mag je helemaal niks meer toch.. Ik drink ook veel carvancevitan die heb je in vele smaken en meng je met gewoon kraanwater, niet tezoet, maar net voor de smaak, lekker en niet erg ongezond, ik wissel af met melk, af en toe een theetje, verse geperste sapjes en soms een pakje sap.. gezonder kan niet..
Geniet lekker allemaal,,,

Liefs Debbie

Terug
Bovenaan