groenige ontlasting

Je kan het even navragen bij het consultatiebureau, maar zover ik het kreeg te horen is het een kwestie van niet genoeg vette achtermelk krijgen. Ik weet niet of je borstvoeding geeft?
Ik kreeg het advies 1 borst helemaal leeg te laten drinken. Mijn dochter heeft meestal gele poep, maar haar 2e poepluier is ook soms groen.
 
Groene ontlasting kan een heleboel oorzaken hebben. Als je volledig borstvoeding geeft, kan het inderdaad betekenen dat je baby veel voormelk binnenkrijgt, maar als hij verder tevreden is zou ik het niet in die richting zoeken.

Het kan ook komen door iets wat je gegeten hebt of bijv. doordat je vitamines slikt.

Mijn dochter heeft vanaf het begin ook groene ontlasting gehad en heeft het verder prima gedaan, dus ik zou me er geen zorgen om maken.

Groetjes,
Pauline
 
Mijn dochter krijgt afwisselend borst en flesvoeding, maar heeft ook regelmatig groene ontlasting. Ik had in eerste instantie van mij kraamhulp te horen gekregen dat het te maken had met het niet (goenoeg) krijgen van de vette achtermelk,maar nu ik (overwegend) flesvoeding geef, is het soms nog steeds groen. Moet ik me nu zorgen maken???
Ze heeft verder geen koorts, komt goed aan enzo...
 
Hallo,

Ook ik heb met deze vraag gezeten. De verloskundige zei mij 'dan krijgt je kindje te weinig voeding. Zij heeft dus nog honger'. Dus, wat deed ik? Ik gaf haar meer voeding (afgekolfde moedermelk omdat zij niet aan de borst wil). De wijkverpleegkundige zei echter 'nee, dit is geen hongerpoep, maar juist een teken dat zij teveel krijgt'. Kijk, daar word ik dus een beetje poepziek van, al die verschillende adviezen. Inmiddels heeft mijn dochter afwissels gele en groene poep. Ik maak me er geen zorgen meer over. Zij groeit ontzettend goed en zij ziet er niet uit alsof ze honger heeft. Ook krijgt ze - naar mijn mening - niet teveel. Ten eerste spuugt ze er niets uit en ten tweede; van moedermelk kun je nooit teveel krijgen!

Dus; maak je er niet te druk om!!

Succes!
 
Mijn zoontje (6maanden)heeft hetzelfde 'probleem' en ik heb het laten uitzoeken. Maar groene ontlasting heeft te maken met snelle werking van de darmpjes. Mijn dokter heeft ook raad gevraagd aan een kinderarts en deze zei precies hetzelfde. Ik hoefde me absoluut geen zorgen te maken hierover. Mijn zoontje doet het verder ook hartstikke goed en heeft er ook geen last van.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
 
Ook ik heb maar 1 tip, laat je niet gek maken. Mijn dochtertje heeft er ook veel last van gehad. Ze is inmiddels 5 maanden, is goed gegroeid en ook ik kreeg vaak te horen dat ze te weinig (achter)melk binnen kreeg. Nou als ik naar dat brok Hollands welvaren kijk, is ze niets tekortgekomen. Gr. Dimphy
 
Terug
Bovenaan