groente en fruit: gen succes..

hoi,

Jasmijn is nu ruim 5 maanden en ik heb nu een paar keer geprobeerd om haar groemte pf fruit te geven omdat ze steeds zo nieuwsgierig naar mij zit te kijken als ik zelf iets eet.
Ik heb 3x wortel geprobeerd, nou ze ging heel hard huilen en werkte alles er weer uit, wat een knoeiboel echt niet leuk. Nou ja de eerste keer was wel grappig, maar daarna..
Ik heb 3x perenmoes geprobeerd, zelfde verhaal, 1 drama.
Gisteren en eergisteren een heel klein beetje banenprut. Ze leek het de 1e keer te snappen en heeft 5x een hel klein beetje dorgeslikt, maar de dag erna werkte ze alles er weer uit.
k vind er geen bal aan, van mij mag ze altijd op melk blijven, ik word zelf eht misselijk als ik die drap van haar snoetje moet poetsen!
Heeft iemand tips om haar uiteindelijk aan het eten te krijgen? Of moet ik gewoon blijven proberen met mini-beetjes?
groeten Elke

hoi elke

hier de moeder van het kindje met een gipsbroek.
ik ben nu ook begonnen met fruit en groente hapjes,
en bij mij is dat ook niet zo ´n succes.
elke keer een paar hapjes en dan spuugt ze het weer uit
ik denk dat het gewoon wennen is voor die kleintjes en dat het in de loop van de tijd wel beter zal gaan, maar inderdaad het is niet leuk zo ´n kliederboel.
maar het zal er wel bij horen denk ik.

groetjes marielle

Hallo,

Misschien heeft het ook te maken met het tijdstip waarop jullie aanbieden ? Wij doen het na onze warme maaltijd, heeft onze dochter eerst ons zien eten, het goede voorbeeld haha, en dan probeer ik wat hapjes bij haar. Dat is zo rond 7 uur en ook mooi tussen de flessen in (om 8 uur krijgt ze de laatste). Of misschien vinden ze de smaak gewoon echt vies, ik ben ook begonnen met wortel omdat ik dat het meest op fruit vond lijken, ook een beetje zoetig. Sylke vond het echt smerig terwijl bloemkool er wel goed ingaat. En dat vind ik juist weer heeeeel vies ruiken !

succes,

mama van Sylke

Hoi hoi,

Wij zijn begonnen met een nutrix-papje (een half flesje met vier schepjes rijstebloem). Omdat ze de smaak al kent, kan ze zich eerst concentreren op het eten met een lepeltje. We hopen hierna zonder extreem veel knoeien over te gaan op groente hapjes. Misschien is dat een tip? Twee dingen tegelijk én eten van een lepeltje én groenten is natuurlijk ook wel veel voor die hummeltjes.

Succes! Enneh, het blijft volgens mij wel een kliederboel. Ons meisje moest niezen met een mond vol pap. Tja...

Groetjes, KT

hoi hoi,

ik heb het bij willem geprobeerd toen in 4maaden was.. geloof me! vreselijk.. wel leuk voor de foto's.. haha
we hadden toen na 1 week van kotsen besloten gewoon weer ff te wachten en na 2 weken gewoon weer langzaam geprobeerd en nu vind ie het lekker..
geduld!!!!!! aan groente ga ik ergens deze week ook beginnen..
ik geef fruit om 9.30~10u dan om 11u weer de fles.. en dan naar bed...
dan om 14.30~15.00 een klein beetje diksap en dan om 16.30 de fles... dan wil ik om 18u wat groente proberen en dan om 1845 naar bed en laatste PAPfles om 21.30
ja en dan maar hopen dat ie wat langer slaapt.. want (echt iedereen heeft wel n probleem!!!!) willem komt gewoon weer om 3/4/5u..

succes  

liefs Annemieke

Ons zoontje is nu 3 mnd en we zijn vorige week begonnen met fruithapjes geven. Eigenlijk omdat wij het zelf zo leuk vinden en omdat hij enorm moet lachen als hij ons ziet eten......het is een enorm succes! Hij vindt 't heerlijk, meestal doe ik een stukje banaan & peer of  appel  in de blender en dat geef ik hem. (hij eet natuurlijk maar een paar hapjes) Dat hij vies wordt van eten vind ik helemaal geen probleem, is toch juist grappig!

Misschien moet je er iets luchtiger mee om gaan en lachen om zijn gekkigheid (ipv kokhalzen....hihi)  Gewoon blijven proberen, hij zal heus wel gaan eten.  

Succes en het gaat zeker lukken!

Hoi,
Hier nog eentje die er echt niks aan vind. Ze is nu 4 mnd, ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar ze kokhalst en zet het op een krijsen.
Ze is er gewoon nog niet aan toe en ik probeer het over een poosje wel weer. Niks om je druk over te maken, je hoeft ook nog niet bij te voeden tot 6 mnd. En elk kind is gewoon anders.
Mijn eerste at met 3 mnd al volop hapjes..
Sil

hoi elke,

mijn dochter wilde ook maar niet aan het fruit. Elke dag hebben we toch steeds maar weer geprobeerd. Allerlei smaken. Nu is ze het toch wel aan het eten (ineens). Ze vinden het vaak raar als ze ineens een lepel in de mond krijgen.
Je kunt je kindje ook eerst met de lepel laten spelen. zonder voeding natuurlijk.
Ik zou zeggen, hou vol, ineens gaan ze het eten.

Succes
Gaby

Terug
Bovenaan