groente en fruit hapjes

hallo,

wat voor groente en fruit geven jullie jullie kindjes?
mijn dochter is nu 4,5 maand en ze krijgt sóchtends een fruit hapje tussen de flessen en sávonds een groentehapje.
maar ik weet niet zo goed of het nou teveel is wat ik geef, ze vind het namelijk ook heerlijk om na de groentehap een danoontje te eten.

ik geef haar sóchtends of een half potje fruit of bijv. 1 peer of appel.
en sávonds ook een half potje, meestal geef ik vers en dat is dan ongeveer net zoveel.
ze krijgt ook gewoon 4 flesjes met 210 water en 7 schepjes voeding

hebben jullie misschien ook tips en ideeen voor groente en fruit hapjes?
ik heb op keukenkikker.nl gekeken maar daar vond ik niet echt lekkere dingen tussen zitten....

groetjes Carli

 
Hoi Carli,

Mijn dochter van bijna 7 maanden krijgt het volgende:

's Ochtends als ze wakker wordt 200ml water 6 schepjes nutrilon

Na haar ochtend slaapje half potje fruit, halve liga of boterhammetje en wat drinken
Voor ze 'smiddags naar bed gaat (rond half 3) weer een fles 200ml, 6 scheppen

Rond een uur of 5 half potje groente en daarna danoontje of beetje yoghurt

Voor ze naar bed gaat (7 uur, half 8) fles, 200ml, 6 scheppen en 2 scheppen rijstebloem)

Ik heb wel het idee dat als ik van andere moeders hoor wat die kleintjes eten dat die van mij haar groente en fruit erg slecht eet. Ik krijg er per keer maar een halp potje in, dus ±100 gram.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Nathalie
 
Volgens mij geeft je kindje zelf wel aan als het teveel is. Doen ze met een fles toch ook?
Dus zolang het er lekker in gaat.... Zolang je niet hoeft te proppen, is het goed.
Wij eten ook niet allemaal even veel.

Mijn zoontje eet de ene keer rustig een hele banaan en de andere keer hoeft ie maar een paar stukjes van iets.
 
Terug
Bovenaan