groente en fruit is vies!!!!!


Hallo,

Ik heb een zoontje van ruim 6 maanden en hij heeft nu dus bijvoeding nodig.
Ik hoef nog maar met de lepel aan te komen of hij wordt al boos.
Ik krijg er hooguit 2 hapjes in en daarna is het echt huilen   het enige waar hij zijn mond voor open doet is brood.

Heeft iemand tips wat ik hier mee aan moet????

We proberen hem al aan het lachen te maken en er dan snel een hapje in te doen maar daar trapt hij nu ook niet meer in....

groetjes monique mama van jayden
 
Hallo,

Huub wilde in het begin ook niet eten hij spuugde het gewoon uit.
Ik heb er geen probleem van gemaakt als hij niet wilde eten dan kreeg hij gewoon de fles. Na een paar weken ging het al veel beter ik probeerde wel elke keer wat aan te bieden.
Nu is hij 9 maanden en eet alles wat los en vast zit.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken het komt ws wel goed.
Er veranderd nu ook zo veel voor zo'n kleintje. Er wordt vanalles van hem verwacht.

Succes ermee.
Groetjes Brenda.
 
Hi,

Mijn zoontje van 8 maanden heeft er ook moeite mee (niet echt met fruit) Ik geef hem minstens 3 dagen van het zelfde achter elkaar zodat hij kan wennen aan de smaak en ik ook kan zien of hij niet op het eten reageert (allergie) elke dag eet hij meer hapjes.

Het kost een hoop tijd maar probeer je niet te druk te maken, dat is moeilijk weet ik. Je kan hem ook zelf een lepel geven en laten kliederen dan went hij aan het eten op een speel ze manier. Heb je al stukjes geprobeerd?

succes,

Hilde
 
Hoi monique,

Mijn zoontje wilde in het begin alleen fruit, groente kreeg ik er met geen mogelijkheid in, toen ben ik na talozen pogingen pap gaan geven dat wilde hij wel, waarschijnlijk omdat de smaak zo dicht bij melk ligt.
Toen hij dat eenmaal een aantal dagen(met lepel) gegeten had ging alles er moeiteloos in, hij eet nu werkelijk alles.
Misschien kun je dat eens proberen..

Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan