groente en fruit,wanneer hoelaat??

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Ben ik weer. Heb toch weer even een vraagje. Ik ben begonnen met fruithapje aan Chelsey te geven. Ze is nu ruim 4 maanden. Als ik op internet zoek staat er overal niet als vervanging voor de fles en meestal eten ze maar een paar hapjes. Uhhh Chelsey eet het liefst het hele potje leeg. Mag dat niet? Moet ik dan stoppen en dan toch weer de fles aanbieden? Ook wil ik graag groente gaan geven. Kan dat nu al gewoon?
Ze krijgt tussen 10 en 1 haar fruithapje, ligt er maar net aan wanneer ze honger heeft. Kan ik dan gewoon tussen 5 en 6 al beginnen met groenten?
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?

groetjes Lydia

Hoi Lydia,

Je kan proberen om het fruithapje ongeveer  1  Ã¡ 2  uur na d'r fles te geven. Zo doe ik het tenminste. Ik geef namelijk nog borstvoeding en ik vind het erg belangrijk dat Geert wel gewoon zijn voedingen krijgt. Het fruit is bijvoeding.
Het tijdstip maakt denk ik niet uit. Geert krijgt alleen nog maar fruit en dat krijgt hij nu aan het eind van de middag, maar ik denk als hij er ook nog groente bij gaat eten dat ik het fruit 's morgens doe en de groente 's middags.

Groetjes,
Els

hai Lydia,

Toen Navara begon met fruit en groente, kreeg ze nog 5 flessen. Ik begon met fruit of groente geven ipv de fles. En dan na een uurtje kreeg ze alsnog de fles.
Toen ze zo'n driekwart potje at, begonnen we met vocht na de fruithap. We hebben water en thee geprobeerd, maar mevrouw wil alleen diksap. Daarna haar op bed gelegd, en ze kwam pas weer na 3 uur voor een voeding. Vanaf die tijd krijgt ze ook maar 4 flessen.
Vanaf haar allereerste hapje naar 4 flessen met 1 potje groente, en 1 potje fruit zat ongeveer 3 weken.
Haar schema is nu:

07.00 uur   fles 180 cc met 6 schepjes
10.00 uur   fruit (heel potje) met 150 cc diksap (laat ze meestal 50 cc van staan)
13.00 uur   fles 180 cc met 6 schepjes
16.00 uur   fles 180 cc met 6 schepjes
18.00 uur   groente (heel potje)
20.00 uur   fles 180 cc met 6 schepjes

Papfles zijn we sinds gisteren mee begonnen, in haar eerste fles.

xxx
Mama van Navara

Babys hebben tot 6 maanden geen fruit-groente nodig, dit word ook niet extra opgenomen.

Het is wel goed voor de smaakpupillen, en worden ze gewend aan het lepeltje,
maar doe het zeker niet als vervaging voor melk.

in de melk zit alles in wat ze nodig hebben.

xxx miranda

Terug
Bovenaan