groente en fruit

Tja, daar vind mevrouw dus niet zo veel aan   Na een paar hapjes draait ze haar hoofd weg, doet haar mond stijf dicht en aat hulen als ik er met de lepel aankom... In het begin, vier weken geleden, vond ze het lekker en leuk, nu niet meer. Geen idee waar het aan ligt, hoe gaat het bij jullie? Nog goeie tips? Ik geef haar fruit en groente tussen twee voedingen door, dus om 11 uur fles, om 13 uur fruit, om 15 uur fles, om 17 uur groente en om 19 uur fles. De flessen drinkt ze wel goed, maar dat eten...

Hoi,

Ik weet het niet echt, maar misschien een fles weg laten? Myrthe krijgt nog 3 flessen. Als ze wakker wordt (tussen 7.00 en 9.00u) om 12u en als ze naar bed gaat. 'S middags krijgt ze rond 15u fruit en rond 18u groente.
Verder weet ik het ook niet. Blijven aanbieden, ze wil vanzelf wel een keer.

Succes, Reneke

hier zeiden ze op het cb, dat ze 1 hapje moeten krijgen om het te proeven, maar niet perse hoeven te eten, als ze maar genoeg drinken, of vocht binnen krijgen.
en je kan het eten zoeter maken, bijv, roosvicee door fruit en appelmoes door de groente en dan steeds minder zoet, zodat ze  op den duur, geen zoet meer krijgen, maar wel eten.

succes met alles
liefs marina

wij hebben dit ook meegemaakt, vond het zo vervelend dat ze niet at, niet voor haar maar meer voor mijzelf.

Ineens kreeg ze het door en nu eet ze echt alles. Gewoon elke dag weer aanbieden, niet teveel paar hapjes en dan gewoon weer stoppen. Bij mij begon het echt met 1 hap en dan was ik al blij.

Succes

Suus

heyhey.

je kan proberen om haar een eigen lepeltje in haar hand te geven. ze zal er waarschijnlijk gelijk op gaan kauwen. heel simpel spelletje: hapje van jou lepeltje, hapje van mama haar lepeltje.
probeer dat een paar dagen. als ze het dan wel eet ga je dat spelletje weer afbouwen, anders zit je de rest van de baby/peuter tijd eraan vast. niet de bedoeling lijkt me.
en ik betrap mezelf er ook weer iedere keer op dat ik de hele tijd zeg": mmmmm lekker, wat zit jij goed te eten, mondje open, enz enz
nathalia vind dat natuurlijk geweldig en zo eet ze wel.

succes.

groetjes, do

Terug
Bovenaan