Groente en fruithapje

<p>Hallo mijn dochter is nu 5 maanden en we zijn nu twee weken bezig met geven van groente en fruit hapjes. Alleen gaat dit nog niet van harte ze duwt het met haar tong iedere keer weer naar buiten. Ze eet dan ook niet meer als 1 eetlepel dat is ze er klaar mee. Hoelang duurde het bij jullie voordat ze het een beetje door hadden dat ze het moeten door slikken of wat deden jullie dat het wel lukte? Raply methode kan niet met 6maanden onze dochter het koemelk allergie dus moet nu beginnen met eten zodat ze niet nog meer allergieën gaat ontwikkelen. </p>

Geef je potjes of zelf gemaakt?

Mijn zoontje eet alles wat zelf gemaakt is zo veel beter als uit zo’n potje.
Ik moet wel zeggen mijn zoontje is nu 1 en eer eigenlijk alles ik heb hem ook vanaf 6 maanden gewoon alles gegeven.

Misschien is ze er nog niet aan toe wacht je een weekje of paar dagen en dan even opnieuw proberen. Het komt wel goed eten moeten ze leren en dat hebben ze zo door goed oefenen en hou en eten gezellig en leuk voor de kleintjes baby’s leren spelende weis :)

Hoop je een beetje gehelpt te hebben :)

Als je 2 weken bezig bent en ze eet een eetlepel is dat al ontzettend goed! Probeer niet te vergelijken met andere kindjes, de een gaat met eten sneller, de ander met lopen en de ander met praten. Ieder kindje zijn/haar eigen tempo en dat is prima!
lekker blijven oefenen en je kunt eventueel combineren met de raply methode, zoiets deden wij althans ? dus een groente of fruit hapje en dan gaven we onze dochter nog iets in haar hand om te ontdekken, aan te sabbelen etc. Denk aan een hele aardbei,  korstje brood, stuk paprika, sperzieboon etc etc. Daar was ze dan even zoet mee en hadden wij mooi de handen vrij om zelf te eten. 
succes en vooral ook veel plezier! Maar er wat leuks en gezelligs van!

Mijn gezonde zoontje is vandaag 10 maanden en eet sinds gister een hele geprakte banaan, maar daarvoor was hij alles na 3 happen wel zat. Lekker vanalles aanbieden, duurt bij sommige kinderen gewoon langer voor ze er het nut van snappen.

Hier een dochtertje van vijf maanden. Een vriendin van mij is kinderarts en zei dat dat naar buiten duwen niets te maken heeft met niet lekker vinden. Het is het de ontwikkeling van de mondmotoriek, het leren omgaan met een hapje.
Als ze hun mond stijf dicht houden of weg kijken, dan kun je er vanuitgaan dat ze geen interesse hebben.
Op dit advies zijn wij verder gegaan met oefenen, met succes.
Dus: lekker blijven proberen! Hier is zoete aardappel de grote hit!

Precies zoals hier boven. T heeft niks te maken met niet lekker.
Als ze en fles drinken ligt hun tong ook naar buiten gekrult en zo duwen ze de melk uit de speen. Dus het is volkomen logisch dat ze het naar buiten duwen!
Het leren eten van een lepel heeft zeker 6 weken nodig! Dagelijks lekker oefenen.. En er hoeft echt nog geen hele borden naar binnen hoor!

Mijn dochtertje met bijna 4 maanden keer half potje gegeven. Ging er in als een malle. Nu met ruim 4 mnd al verschillende smaken geprobeerd en ze kan geen genoeg krijgen. Maar ik denk dat ik n vretzakje heb als ik de andere verhalen hier zo lees. ? Niet ieder kindje is er al aan toe met 4 of 5 maanden. Gewoon even afwachten.P.s. zij duwt ook de helft weer naar buiten met tongetje hoor. Ben constant de helft van haar kin aan het schrapen. Ze moeten gewoon nog even doorkrijgen hoe te eten. Komt vast goed!

Terug
Bovenaan