Groente en fruithapje

Sinds deze week geven ook wij een groentehapje.
Ik heb gehoord dat het beter is om met groente te beginnen vanwege de zoete smaak van fruit (zouden kinderen lekkerder vinden)... Ik heb nu 2 dagen wortel en twee dagen sperciebonen geprobeerd, maar onze meid vindt het geen succes. Ze zit er tot kolkhalzend aan toe bij.
Is dit bij jullie ook zo? Of moet ze er gewoon even aan wennen? Welke smaken zijn 'beter te doen' voor de kleine kids? Graag jullie tips!

Hier zijn we weken terug al begonnen met groente en fruit.En ze vind het steeds lekkerder.

De groente gaat beter en vooral de bruine bonen vind ze erg lekker en daarna de wortel.

Bij het fruit doen we er nu liga doorheen en dat gaat beter vind ze veel lekkerder.

succes ermee!

Wy doen t,ook een paar weken fruithapje moest alina erg aan wennen maar gaat steeds beter maar liga is wel goed ide alina vind de bruine bonen lekkerst dan wortels en dan de bloenkool maar ze moeten wel wennen dus t,is wel even volhouden

ik kom soms niet toe aan het avondprakje. want tussen 5 en 6 ligt onze man vaak te slapen en om 7 uur geef ik hem alweer een fles en gaat hij naar bed. dus vaak blijft het nog bij fruit overdag.
maar ik maak me er nog niet echt druk om, vanaf 6 maanden hebben baby's pas echt bijvoeding nodig.

de boontjes vond ons mannetje ook eerst niks, maar ik houdt stug vol. soms 4x achter elkaar hetzelfde geven en dan gaat het ook ineens goed.tipje?
ps:ik snap het, vind het zelf ook vies haha

Hoihoi, Mearle kreeg bij ons eerst fruit en nu een week of 3 inmiddels groente. De bruine bonen vindt ze niet zo geweldig (zal ze wel van moeders hebben:p) wij hebben uit duitsland een potje met pastinaak, en een potje aardappel met pompoen, dat vindt ze heerlijk;) erwtjes gaan er ook smakelijk in;) ze krijgt elke dag wat anders zodat ze niet erg eenkennig gaat worden;)

Vandaag met Lieke begonnen met groentehap. Worteltjes!! Ze vind het heerlijk, fruithap kreeg ze van oma nu ongeveer 2 weekjes wn daar is banaan tot nu toe favoriet.

Al die tijd ging ze kokhalzen als je wat wou geven, maar nu kan het niet snel genoeg gaan. Ze is er nu pas aan toe.

Terug
Bovenaan