Groente en fruithapje

Hoi dames,

Ben benieuwd wanneer jullie gaan beginnen met de fruit en groentehapjes, hoor zoveel verschillende verhalen.
Sommige zeggen dat het nu al mag (ruim 3 maanden) en het CB zegt dat we er echt pas na 4 maanden mee moeten beginnen, wij hebben ook besloten om te wachten tot hij ruim 4 maanden is.
En gaan jullie het zelf maken of gewoon potjes?
Ik ga beide doen. Als ik niet veel tijd heb een potje en anders zelf maken.
Lijkt me zo leuk! Ben heel benieuwd hoe hij er op gaat reageren.
Worden weer leuke foto's :)

Groetjes Kim

Hey Kim,

Ik zit ook ongeduldig te wachten tot Laura 4 maanden is, ha ha. Het cb heeft ons ook geadviseerd te wachten tot 4mnd. Tot 6 maand is het ook een extra hapje en dien je de kleine nog steeds 5 flessen te geven (alhoewel ik van sommigen ook 4 flessen hoor...). In principe willen we het zelf gaan maken. Ik heb bij selexyz al een leuk boekje gekocht: 500 baby en peutergerechten. Om alvast inspiratie op te doen :). Ik wil dan in een keer een paar porties maken en invriezen voor de dagen dat ik werk.

Ik was laatst bij een vriendin met een kleine die al wel fruithapjes krijgt. Ik kon het niet laten om ook een paar hapjes te proberen. Laura vond het wennen, maar wel erg interessant. Maar volg nu wel het advies op van het cb. Nog 3 weekjes...

Heey Kim,

Leuke vraag!!
Ik volg ook het advies van het CB op en kijk daarbij naar Bodhi.
Mijn oudste heeft de eerste 6 maanden alleen BV gehad en had totaal geen interesse of behoefte in meer...Dat heb ik toen langzaam gestart en dat ging heel erg goed. Nu is ze 10 en eet echt bijna alles!! Ze is echt een dankbare gast aan tafel!
Mijn middelste zat al vanaf ruim 3 maanden ons te bekijken als we zaten te eten en smak geluidjes te maken en ik ben ermee begonnen toen hij precies 4 maanden was.
Hij is nu 7 en eet ook echt bijna alles, alleen geen spruitjes en olijven...maar verder kan ik echt niks opnoemen.
Ik heb bij beide alles zelf gemaakt...ik geloof dat dat echt werkt voor de smaakontwikkeling en mijn kids zijn daar wel het bewijs van.
Natuurlijk hebben ze wel eens een potje gehad als we weg waren of als er niks anders was, maar verder alles zelf.
Potjes smaken namelijk nogal vlak vind ik...en alle smaken lijken vrij veel op elkaar, is mijn mening...

Ik denk dat Bodhi erg veel op mijn oudste lijkt....hij slaapt nog ontzettend veel en ik zie hem niet volgende maand al fruit eten...maar we zullen zien...
Ik vind het wel echt ontzettend leuk om te geven en dan die lekkere gezichtjes erbij! Heerlijk!!

Liefs Brigitte

Jesly krijgt op mijn verjaardag 12maart zijn eerste hapjes fruit. Dan is hij 3en halve maand en laat hem vanaf dan gewoon wennen aan het fruithapje... Gewoon simpele appelmoes om mee te beginnen:) vind het wel een leuke traktatie voor hem... Op mama's verjaardag ook wat nieuws en lekkers eten... Ben benieuwd hoe die er op gaat reageren... Ik maak ze zelf, is goedkoper, verser en smaakvoller dan uit een potje... Groentehapje krijgt ie vanaf 4en halve maand en brood vanaf 6maanden ongeveer... Maar net hoe die erop reageert... Al mijn kinderen waren vroege "met de pot" mee eters en die lusten nu ook echt heel veel.

Sara krijgt dit weekend haar eerste fruithapje, ze is dan 15,5 weken. Ze drinkt nu een week een papfles in de avond ivm honger. En dat gaat heel goed.

Wil het zelf gaan maken en als ik geen tijd heb dan wordt het een potje. Moet nog even bij het kdv vragen hoe het daar gaat (is voor één dag in de week in het begin). Ze zorgen daar zelf voor de hapjes en volgens mij is dat een potje.

Zie er nu al naar uit en ik denk Sara ook. Kijk nu al het eten van ons bord, met smakgeluiden.

Fototoestel in de aanslag ;-)

Ik begin ook na 4 maanden. En hier beginnen we met groente. Het schijnt zo te zijn dat de overstap van groente naar fruit makkelijker gaat dan andersom. Ivm de smaak. Bij Raff heb ik alles zelf gemaakt, met als gevolg dat hij geen potjes meer lustte. Dus nu doe ik het om en om. Het is wel fijn om af en toe naar een potje te kunnen grijpen. Raff is nu een hele moeilijke eter. Helaas. Bij ons op het kdv maken ze fruithap vers. Tot 1 jaar mogrn ze ook laat in de middag al avondeten daar. Dat moeten we wel meegeven.

ons meisje is nu 10,5 wk oud. willen straks ook rond 4 maanden beginnen. Ze zit al wel er nieuwsgierig naar ons eten te kijken en smaakt erg veel op haar vuistje.

ze krijgt nu 2x180 en 3x150.

Ik wil het ook zelf gaan maken, maar ook af en toe een potje.

Sepp is morgen 11 weken, maar ik moet zeggen dat ik nog helemaal niet bezig ben met fruithapjes e.d. Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken.
Heb al wel boekjes in huis. Ik wil wel zoveel mogelijk zelf de voeding maken.

Op zich lijkt me de Rapley methode goed om te proberen. Het zal alleen wel een gesmeer worden
:).

Terug
Bovenaan