Groente eten

<p>Onze lieve meid van 19 maanden eet erg goed. Maar dan vooral vlees en aardappelen. Groente krijgen we er niet in. We hebben t door de aardappelen geprobeerd, met appelmoes enz... </p><p>Heeft iemand een idee hoe we haar toch groente kunnen laten eten? <br /><br /></p><p>Alvast super bedankt. <br /><br /></p><p>Groetjes Esther</p>
 
Hier gaat het eten van groenten door het eten (gepureerd of in hele kleine stukjes) redelijk goed. Maar als ze losse groenten voorgezet krijgt eet ze hier niet/weinig van. Sommige groenten eet ze met appelmoes wel los. Vlees, aardappel, rijst, pasta, fruit, yoghurt gaat er zo in. We proberen haar maar zoveel mogelijk groenten in de tomatensaus, soep, stamppot, etc te geven. Als ze dan een keer geen losse groenten eet ga ik er geen strijd van maken. Laat het nu nog vooral gezellig zijn met eten. Hoop dat het als ze groter is vanzelf beter gaat. 
 
Ik zou me er niet te druk over maken en zeker niet mengen met appelmoes enzo. Groentes bevatten heel weinig calorieën dus kinderen moeten er veel van eten om genoeg calorieën binnen te krijgen. Dat past niet in hun maag dus hebben ze voorkeur voor eten met veel eiwitten en vet. En dat is prima. Lekker blijven aanbieden maar geen druk op leggen, dan gaat ze ze vanzelf weer eten. 


Lees dit artikel maar eens. 
 
Wij geven in de middag ipv een ander snackje altijd wat rauwkost. Avocado, cherry tomaatjes, stukjes komkommer, wat gekookte worteltjes, maïs etc. Omdat dat er al in zit, kan hij bij t avondeten zo kieskeurig zijn als hij wil, maar ben ik nooit bang dat er te weinig in gaat. Misschien nog een ideetje?
 
Hier precies hetzelfde als gebruikerSanne. Na haar slaapje krijgt ze al dr groente dus met avondeten mag ze lekker eten wat ze wil en hoeveel ze wil. Zo blijft het eten leuk. 
 
Mijn dochtertje van dezelfde leeftijd eet ook eigenlijk geen groente. Eerst nog wel als het door de macaroni zat, maar ook dat vist ze er nu tussenuit en hoeft ze niet. Ik blijf het gewoon aanbieden en ze zal het vanzelf wel gaan eten. Ze eet op het moment ook geen aardappel en vlees dus dan eet ze alleen appelmoes en een toetje. Verder maak ik er geen strijd van. Als ze het niet wil eten, dan niet. Komt vanzelf wel weer. Fruit eet ze wel goed, daar krijgt ze dan overdag al meer van. Zo krijgt ze toch vitaminen binnen. 
 
 
Onze dochter van 2,5 eet ook geen groente en dat is al heel lang zo. Alles vist ze eruit. Rouwkost lust ze ook niet. Ze eet wel graag fruit. Dat eet ze 2x per dag en vaak ook nog extra door haar toetje. Ik maak me er geen zorgen over, ze is top fit en zelden ziek. Het komt vast ooit goed.
 
Bedankt voor jullie reacties... ik ga wat gebruikersanne aangeeft toch maar weer proberen. We hebben dit al een tijdje gedaan. Maar ook dan wilde ze het niet. Gelukkig eet ze wel veel fruit. En we maken er tijdens t eten ook zeker geen strijd van. Maar t is wel fijn om te horen dat er meer kinderen zijn die dit niet willen en toch gewoon gezond zijn en goed in ontwikkeling blijven ?
 
Terug
Bovenaan