Groente fruit etc

Hi,

hoe zag jullie voedingschema eruit bij 4 maanden en bij 5 maanden? Ik ben daar heel benieuwd naar omdat ik ook met de groente en fruit hapjes wil beginnen. Met hoeveel weken zijn jullie ermee begonnen (16 weken = 4 maanden?) en hoeveel gaven jullie?

En gewoon alles koken en dan pureren? ook fruit? ik hoor het graag.

ik wil ook naar 4 flessen over, hij is nu 6250 gr. maar mocht pas van het CB als hij over de 7 kilo was, vindt dit een beetje raar, wie doet het wel?
 
Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden (bij mijn oudste met 5 maanden). Ik heb gewoon zacht fruit en groente geprakt, pureren is niet echt nodig. Fruit heb ik niet gekookt, dat kun je wel doen met hard fruit (appel bijv.) zodat je het kan prakken.

Met 4 maanden wordt gewoon 4 maanden bedoeld ;-) maar het advies is pas rond 6 maanden te beginnen. Die grens ligt trouwens niet zo heel vast hoor, het is gewoon een richtlijn. Sommige baby's zijn er iets eerder aan toem, sommige later. Het advies van 6 maanden heeft te maken met de rijping van de darmen: pas na ongeveer een halfjaar zijn die genoeg gerijpt om iets anders dan melk te kunnen verwerken. Het feit dat op de potjes 4 maanden staat, komt doordat de fabrikanten ze graag willen verkopen :)

Groetjes,
Pauline
 
Hi,

Ons zoontje is 20 weken en krijgt 4 flessen van 210 + 7 schepjes. Bij ons cb hebben ze nooit gezged dat ik pas naar 4 flessen mcht als hij meer dan 7 kg woog. Thijs drinkte zijn flessjes lang niet leeg toen ik nog 5 gaf. Hij speelde en lachte maar wat (wel heel schattig) en dronk niet. Wij zijn toen gewoon naar 4 flessen gegaan en dat gaat echt super. Hij krijgt om 0700-1200-1700-2200 uur. Met fruit zijn we nog niet begonnen volgende week hebben we vakantie en ik denk dat we dan eens gaan kijken hoe hij erop reageert.

Groetjes en succes
 
Hallo,
Bij ons werd gezegt om tot 5 maanden 5 flessen te geven. Nou, hij is 4,5 maand en zit op 4 flessen. De 5 flessen redde hij niet, was vroeg (19.30u.) moe en als we hem wakker maakte wilde hij niet eten.We hebben geprobeerd per fles 1 schepje voeding meer te geven, maar helaas kwam het eruit (was te veel). Nu zit hij op 4x200ml voeding ipv 5x. Ik heb niet echt het idee dat hij honger heeft. Hij kijgt genoeg andere dingen binnen (fruit en groente).
Groetjes
 
Hoi,

Onze jongens zaten ook al met 4 maanden op 4 flessen om dezelfde reden als de anoniem hierboven.
Met bijvoeding zijn we pas begonnen met 6 maanden, en dat is volgens mij vroeg genoeg, ze leren heel snel te eten hoor. Geniet nog lekker van die "flessenmomenten".
Bij ons is dat voorbij, de laatste fles willen ze ook zittend en niet meer bij mama op de arm, en dat mis ik behoorlijk.
Dus, geniet ervan zolang als het duurt en probeer ze niet te vlug bijvoeding te geven, met 6 maanden is tijd genoeg.
 
Terug
Bovenaan