groente/fruit

Hoi,

Wij zijn begonnen met fruit ( cb kwam ermee) toen Lotte 4 maanden was, ik ben met ongeveer 5 maanden begonnen met groente. Ik heb haar toen we begonnen met fruit elke week hetzelfde gegeven, dus 1 week peer en de andere week banaan enzv. Nu krijgt ze vanalles. Groente vind ze nog niet zo heel erg lekker maar komt er ook nog bij dat ze nu heel erg verkouden is en dus helemaal niets lekker vind ook haar melk niet.

Veel plezier met de 1e hapjes.

Lilian mv Lotte 24 wkn

Yoëll was 3 en halve maand toen we fruit gaven, maar toen poepte hij niet zoveel meer. Dus zijn we met groente begonnen en dat ging super goed. Met 4 maanden zijn we er fruit bij gaan geven. Nu heeft hij er geen last meer van.
Zijn schema is nu
8 uur fles
10.30 fruithap zelf gepureerd, want de potjes spuugt hij uit hihi
12.30 fles
tussendoor thee of diksap
16.30 fles
18.30 groentehap
21.30 fles met nutrix

Groetjes Pauline

hoi hoi,

Misschien domme vraag hoor...maar wanneer slapen jullie kids dan...?hihi...mijn zoontje is 4 maanden en 2 weken en we gaan over een paar weekjes pas beginnen met beetje groentehapje of fruithapje, maar ik vraag me echt af wanneer hij moet slapen als hij om 16:00 de fles krijgt (hij slaapt altijd tot de fles)dan is hij daarna dus altijd 2 uur wakker, maar dan moet hij daarna nog warme hap en rond 19:30 denk ik dan de laatste fles....maar wanneer kan dat jochie dan slapen?hihi

Hij krijgt nu nog gewoon 5 flessen en is ongeveer 1,5 a 2 uur wakker na de fles en slaapt dan weer tot de volgende fles...ik denk dat het zich vanzelf weer op lost tegen die tijd, maar vroeg me af hoe jullie dat doen

groetjes

Hoi,

Geen domme vraag ik had precies hetzelfde we hanteren bij Lotte rust en regelmaat en slaapt ook altijd tot het volgende flesje. Ik vond het ook heel erg lastig hoe ik dat moest aanpakken en soms weet ik het ook niet.
Lotte heeft sowieso moeite met haar flesje van 10:00 's ochtends eigenlijk wil ze die niet.
De laatste tijd is ze om half 10 wakker (ze krijgt om 6 uur de fles 's ochtends) We geven haar dan fruithapje ipv de fles, meestal is ze aardig wakker en als ik zie dat ze moe begint te worden krijgt ze de fles, meestal half 11, 11 uur.
Daarna nog even in de box schone luier en weer lekker slapen. Dan laat ik haar ook gewoon liggen tot 15:00 en 's avonds wordt het wat lastiger, het ligt er een beetje aan hoe ze die dag is en als ze al veel heeft geslapen maken we haar om 18:00 wakker voor groentehap en proberen haar wel wakker en beneden te houden tot 19:00. Ze krijgt nog steeds 5 flessen want 4 is nog net te weinig voor haar. Dus het is passen en meten en blijft gewoon een beetje lastig.

Succes Lilian mv Lotte 24 wkn

Ik ben deze keer pas met 25 weken begonnen met een groentehapje en hij is er helemaal wild op.
De vorige keer begon ik ook al met 4 maanden maar dat was geen succes (darmpjes, spugen).
Tot 6 maanden is het helemaal niet erg als de baby alleen maar melk of BV  krijgt.

Yoëll is overdag geen slaper. 's Morgens slaapt hij van 9.30 tot 10.30 en 's middags van 13 tot 14 a 14.30uur.
Hij gaat 's avonds 20u naar bed en krijgt tussen 21 en 21.30 zn laatste fles en slaapt dan tot 8uur

Terug
Bovenaan