groente fruithapje

mijn zoontje is bijna 5 maanden en nu heb ik al heel vaak groente en fruit geprobeerd, maar hij wil het niet eten. Bij groente kijkt hij ook echt heel vies, van wat is dit? En met fruit komt het na een hapje al weer uit.Het is niet dat ik me heel veel zorgen maak, maar ik ben wel nieuwschierig of er meer moeders zijn die dit mee hebben gemaakt en of er nog iemand tips voor me heeft.Mijn oudste zoontje hapte meteen weg en kon direct wel een half potje op.Ik blijf het nu ook wel proberen, maar ik hoor graag van jullie. Groeten Renate
 
Ik weet niet of je de fles geeft , maar anders wat fruit of groente door zijn fles doen.Zo went hij een beetje aan de smaak en blijkt hij t lekker te vinden dan eet hij het ook van de lepel !!
Een van de tips van een zeeeeer moeilijk etende zoon.
 
Met 5 maanden al groente en fruit is best vroeg. Je kunt dus ook besluiten er even mee te stoppen en over een maandje weer eens te proberen of hij er dan meer zin in heeft.
 
sommige kinderen moeten gewoon heel erg wennen aan nieuwe smaakjes.
Begin bijvoorbeeld met een paar dagen achterelkaar alleen worteltjes te geven.Een paar lepeltjes per keer.Dan went je kindje wat makkelijker aan het eten, dan wanneer je elke dag weer een ander smaakje geeft.
 
Je kindje is nog een beetje jong voor hapjes hoor. Je kunt het beste met een maand of 6 beginnen met de introductie van hapjes. Gewoon even wachten en over een paar weken opnieuw beginnen.
Vaak is er een reden voor het hapjes weigeren in het begin, vooral bij kinderen die krampjes krijgen van hapjes.
 
Tegenwoordig is 5 maanden tevroeg.....6 jaar geleden begon je met 4 maanden !!Je kind geeft duidelijk aan t niet te willen LUISTER NAAR HET KIND EN NIET NAAR HET CB !!!
Het cb handelt via een schema leuk , maar functioneer jij ook via een boekje ?!
Succes en eet t deze week niets volgende week misschien 2 lepels en voor je t weet een bordje leeg MAAR blijf naar je kind kijken en niet via een schema !!!
 
Hallo allemaal. Ik ben echt niet elke dag aan het proberen hoor. Ik heb het nu misschien 4 keer geprobeerd. Ik luister echt wel naar mijn kind hoor. En op het cb hebben ze ook tegen me gezegd dat ik het zelf mocht bekijken hoor. En ik heb in mijn vraag ook verteld dat ik me er niet druk over maak ofzo. Hij drinkt goed de fles en hij groeit ook goed. Maar bedankt voor jullie reacties. Groetjes Renate
 
Ik wil ook graag tips.
Mijn zoon is 7 maanden en weigert ook alles wat niet in een fles zit. Ik dacht ook steeds: 'hij heeft het nog niet echt nodig' maar zo langzamerhand ben ik bang dat hij nooit gaat willen.
 
Terug
Bovenaan