• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Groente/fruithapjes: Drama!

Zoals de titel al zegt, drama met die groente en fruithapjes! Ik ben nu al weken aan het proberen (groente sinds vorige week) en hij wilt het gewoon niet! Nog meer kindjes die niet willen? Heb al van alles geprobeerd maar hij vind het allemaal niks! Nu sinds vorige week komt hij iedere keer 's nachts weer, ik denk omdat ie honger heeft.

Iemand tips!??????

Xxxx
 
Je kunt een liga erdoor proberen... misschien vindt ie het dan lekkerder.
Maak je zelf hapjes? Probeer dan eens een potje of andersom.
En gewoon elke dag weer proberen en probeer 1 smaak, net zolang tot ie het lekker gaat vinden! Ze moeten enorm wennen aan de smaak.
 
Maak ze zelf en doe er liga doorheen. Heeft altijd nog hetzelfde hapje gehad, maar dit duurt dus al wel 1,5 maand. Groente gaat iets beter maar ook hier eet hij bijna niks van. Als hij nu gewoon genoeg zou hebben en door zou slapen maakte ik er geen probleem van, maar hij heeft gewoon honger 's nachts, en das niet fijn! Maar ja, we zien het wel.
 
Groente en fruit is in principe bijvoeding tot een jaar, ik zou dus gewoon wat meer melk geven (fles of borst). Helaas valt het niet te dwingen, gewoon blijven aanbieden, het komt vanzelf goed.
 
ik maak iig het fruithapje [uit potje ]ook warm heb het eerder koud aan geboden wou ze het absoluut niet hebben toen een klein beetje opgewarmt en ze at het direckt op.
 
Je kan bij de groente ook aardappel doen en appel. Mijn kleine vond dat erg lekker. Ik heb ook eerst echt tien dagen achter elkaar een groente gegeven.
Mijn zoontje wilde in het begin graag banaan, dus deed ik dit overal door. Kijk wat hij lekker vind en meng dit er door. Waneer hij het goed eet kan je het fruit gaan afbouwen tot je alleen groente hebt. Succes
 
Je kan er ook wat borstvoeding of flessenvoeding doorheen doen, die smaak zal hij herkennen. Misschien op een ander tijdstip het hapje geven, net na een slaapje tussen twee voedingen in of net voor een volgende voeding (dan heeft hij wel trek)
Verder zou ik me er niet al te druk om maken, zie het als een extraatje en geen noodzaak. Dat haalt bij jou de druk eraf en bij hem ook.
Hier heb ik een echte perenfan, die zijn lekker zoet en het hapje dat je daarvan maakt is erg vloeibaar (soms te en dan doe ik er rijstebloem bij).
 
Het is ineens omgeslagen hier, vanaf vorige week smult hij heerlijk van alle hapjes!! Z'n mondje gaat al open voordat ik er met het lepeltje ben, haha, niet te geloven zo lekker hij het nu (eindelijk) vindt, wat heeft dat een tijd geduurd zeg! Thanks voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan