Groente hapje 4 maanden

<p>Hoi,</p><p> </p><p>In overleg met het cb hebben we besloten om al met 3,5 maand te beginnen met hapjes. Ons kindje heeft erg veel last van krampjes en heeft daar ook speciale dieetvoeding voor gekregen. </p><p>Het cb zei dat het slim is om dan snel te beginnen met hapjes zodat de darmpjes kunnen wennen aan vast voedsel.</p><p> </p><p>Mrt welke groente zijn jullie begonnen? Cb zei dat het niks uitmaakt maar broccoli oid lijkt mij zo heftig gelijk?!</p><p>Op welk tijdstip begonnen jullie met hapjes aanbieden?</p><p> </p><p>Ben benieuwd naar jullie tips!</p><p> </p><p>Thanks</p>

Hoi hoi, ze zullen wel weten wat ze zegen maar vind het erg vroeg juist omdat je kindje zoveel last heeft.
ik begon met wortel dat is vrij zoet en werd redelijk snel geaccepteerd maar ging best snel naar banaan en peer. Ik zou niet zon heftige groente als broccoli kiezen om te beginnen. Geef je al pap? Dit is misschien ook dan goed om te geven met een lepel. Succes! 

Ik ben zelf begonnen met banaan  ik geef nu sinds een paar dagen wortel. En tot nu toe doet hij zijn mondje wel open maar spuugt alles uit ? ik zal beginnen met zoete smaken voor je gelijk naar een bittere smaak gaat!  En je moet zelf doen wat goed voelt voor jezelf! Nu al beginnen of nog even wachten! ? 

Wij zijn begonnen met wortel, bruine boontjes met appel er doorheen en pompoen. 
Maar fruit ging soieso veel beter, hahaha. Zal je er niet zo druk om maken als ze fruit liever eten. Groente komt vanzelf, wennen duurt alleen wat langer.

Ik ben pas later met fruit begonnen.. en groente ging prima hoor alleen soms even wennen aan een smaak. Ik ben begonnen met bloemkool en daarna alle andere groentes. Kookte op zondag gewoon een boel groente klaar en dat pureerde ik dan en deed ik in kleine porties in de vriezer. Succes ?

Je kan er ook voor kiezen om met neutrale smaken te beginnen zoals avocado en courgette. Als je begint met zoet is er een kans dat je kindje groenten daarna niet zo lekker vindt. 

Terug
Bovenaan