groente hapje bah!

Mijn dochter is 6 maanden en lust echt niet 1 groente hapje!!
De fruithapjes gaan er wel in.
Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen, misschien zelf groente koken en prakken??
Bedankt
 
Hoi ,

Wij zijn ook begonnen met 6 maanden en zeker de eerste twee weken at ze niets ja een hapje perongeluk daarna niet meer.

En idd ik ben het ipv pureren gaan prakken want als ik haar een gekookt roosje bloemkool of een stuk aardappel gaf at ze het wel. En met prakken eet ze nu als een bootwerker.

Wat je ook kan proberen is wat groente en fruit mengen en dat steeds wat minder fruit zo went ze langzaam aan de smaak van groente.

Groejtes
 
Hoi,

Ik had precies het zelfde probleem met mijn zoontje. Hij is nu inmiddels 81/5 mnd en lust nog steeds geen potjes groenten, hij wil alleen maar verse groenten.
Eigenlijk ideaal en zo eten mama en papa ook een stuk vaker gezond want nu moet ik wel verse groenten maken.
 
enkel groente lustte kim ook niet toen ik ermee begon (en wees nou eerlijk het smaakt ook nergens naar), toen ben ik gewoon gelijk met maaltijdpotjes begonnen, en die vindtze heerlijk. Inmiddels lust ze bijna alles, ook als ik zelf vers maak.

gr sandra
 
Gewoon zelf gaan koken, maar dan wel met een aardappeltje en een klontje (becel) boter erdoor, dan word het een stuk smakelijker, lekkere zoete groente zijn worteltjes, doperwtjes, rode bietjes (niet te vaak), sperziebonen, tuinbonen (die kun je als ze gekookt zijn met een mesje uit dat dikke grijze vel halen)
Wat mijn dochter ook erg lekker vind is macaroni, eerst alleen met wat tomaat, paprika, courgette enzo, maar nu ook met wat gehakt of ham
Gewoon wat dingetjes proberen, kijk ook eens op keukenkikker.nl voor lekkere recepten
Succes
 
Terug
Bovenaan