Groente hapje

A

Anoniem

Guest
Rond 6 uur geef ik Sven een groente hapje meestal eet hij met plezier een half potje op.

Sommige dingen vind hij ook niet zo lekker dat worden dan meestal maar een paar hapjes
hoe doen jullie dat stoppen jullie met die groente te geven die hij niet lust of gaan jullie gewoon door!?
Heb het nu in totaal 6 dagen geprobeerd maar hij vind het echt niet lekker begint gewoon te huilen en boos te worden dan hou ik altijd maar weer op vind het dan zo zielig!

En nog een vraagje over groente hapje soms in de avond wil hij het ook helemaal niet hebben terwijl de dag daarvoor het met plezier op eet weten jullie wat dat precies is?

Groetjes Emmie

Ik vind het zelf belangrijk  bij bijvoeding dat kinderen leren dat ander eten leuk is en lekker. Ik zou het bij iets dat ze niet lusten dan ook laten bij een paar hapjes en verder niet aandringen. Op een gegeven moment als ze iets vaker eten, wennen ze toch wel meer aan de smaak, maar hoe dan ook er blijven natuurlijk altijd dingen die een mens niet echt lekker blijft vinden! En babies zijn soms net mensen [:0]

Dat een kind de ene avond minder interesse heeft in het eten dan de andere keer is ook vrij normaal hoor, je ziet heel vaak dat ze als ze moe zijn gewoon minder zin hebben in 'moeilijk doen', en gewoon een fles of borst willen. Zelf heb je ook minder zin om met stokjes te eten als je erg moe bent of erge honger hebt. Ook heel   menselijk van zo'n klein ukkie!

Hoi,

Ik zou het niet te lang blijven proberen, je kunt nu gewoon een paar dagen wat anders geven en dan probeer je het nog een keer!
Wij  eten ook niet graag 4 x iets wat  we niet zo lekker vinden..toch??

Het leverd wel leuk filmmateriaal op he??

Gr MJ

Daniel had ook duidelijk zijn voorkeuren wat nieuwe smaakjes betreft. Als ik iets nieuws probeerde, gaf ik het in principe 7 dagen achter elkaar. Dan kon hij langzaam wennen en aan het eind vd week, at hij het dan vaak redelijk goed. Als hij iets echt niet lekker vond, merkte je dat ook wel en dan gaf ik de volgende dag iets anders, iets wat hij wel lustte. Een weekje later probeerde ik het dan opnieuw en evt weer opnieuw.

Ik heb ergens gelezen dat een kind ongeveer 10 keer iets moet proeven, voor hij eraan gewend is. Maar ja als ze het echt niet lekker vinden.... Daniel begon van bruine bonen te kokhalzen. Ik heb dat geloof 2 of 3 keer geprobeerd. Nu is hij  bijna 10  mnd en ik heb zo'n 8mnd potje van Olvarit gehaald met bruine bonen, appeltjes en rundvlees. Hij heeft het gister met veel smaak gegeten.....

Persoonlijk vind ik aan de meeste potjes met 1 soort groente, weinig smaak zitten of soms zelfs een vieze smaak. Misschien kan je deze eens vers proberen? Dat scheelde hier ook.

Succes ermee

Groetjes Yvette

PS Als je iets verder bent met de warme hap, probeer dan de frisopotjes eens. Die zijn echt super lekker: de pasta's en het stoofpotje zijn hier favoriet. De 8mnd olvarit potjes zijn trouwens ook goed. JAJA vers is natuurlijk altijd beter enzo, maar ik kijk ook naar de ingredientenlijst en laat me daar weer door inspireren....

Vraagje: ik las laatst ergens dat als je zelf groentehapjes maakt en invriest dit daarna heel heet moet verwarmen en afkoelen. Klopt dit? Dus niet gewoon opwarmen tot eetbaar?

Terug
Bovenaan