Groente potje i.p.v een fles?

Kan je ook een groente potje geven i.p.v. een fles??
Joëlla moet wennen aan een groente potje, dus vraag me af of je een fles dan kan laten vallen.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Mij is vertelt dat je eerst zo'n potje voor een melkvoeding moet geven...hoe meer hij eet hoe minder melk hij zal willen.Tot het moment dat de melkfles helemaal niet meer nodig zal zijn.

Wat Lillian zegt, zo heb ik het ook gedaan.

Yari kreeg eerst om 16.00 uur een fles, hoe meer groente hij at hoe minder fles hij kreeg.
Ik ben dit heel geleidelijk af gaan bouwen. Bij een paar lepeltjes gaf ik hem gewoon een volle fles na.
Ik heb een tijdje een potje van 4 maanden gegeven en dan een flesje van 100 cc erachteraan. Toen hij 6 maanden was ben ik begonnen met potjes van 6 maanden en die kon hij niet helemaal op   ( ik liet hem eten wat hij luste )
Dan at hij bijv. 3/4 potje op dan gaf ik hem een klein flesje van 60 cc na.
Na 2 weken kon hij met gemak een potje van 6 maanden op en heb ik die fles laten vervallen. Nu krijgt hij een danoontje start na en het gaat zo supergoed.

Hopelijk snap je iets van het verhaal

Groetjes Marina.

hey yenna
ik snap dan iets niet eigenlijk mijn kind is nu bijna 6 maanden en hij krijgt nu al 6 maanden potje daar doet hij het beter mee die andere van 4 maanden luste hij niet maar dan eet hij een half potje meer lust ie niet (hij houd niet zo van groente) en dan gaat er een volle fles van 200 cc achteraan hoe kan ik dan afbouwen?????  ps die fles wil die echt hebben hoor
groetjes jami

Hoi Sabina,

Ben het er helemaal mee eens. En bovendien, Joella zal toch moeten leren wennen aan nieuwe smaakjes. Het fruitpotje vind ze waarschijnlijk ook veel lekkerder dan dat groentepotje, maar ze moet alle vitamientjes binnenkrijgen, dus ook de groenten, doorzetten dus...
Succes!
Groetjes, Wendy mv Robin en Matthijs

Nou, ik heb het uitgeprobeerd.
Joëlla heeft dus een half potje groente op (4 maanden potje)
En heeft daarna 3/4 danoontje op gegeten.
Maar ze luste daarna absoluut geen fles meer (20 cc) van gedronken.

Dus eigenlijk kan je zeggen dat ze een fles heeft vervangen voor wat groente en danoontje.
Is dit voldoende zo??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi Jami,

Bij Yari ging dit eigenlijk vanzelf, nou ja, ik bood hem maar 60 cc aan en hij pikte dit dus ( na 3/4 potje van 6 maanden )
Wel geef ik Yari na zijn groente zijn speentje ( ik heb het idee dat hij toch die zuigbehoefte nodig heeft )
Ik weet niet of je kindje een speentje gebruikt maar misschien kun je hem/haar ( sorry, weet ff niet meer of je een dochter of zoon hebt ) dat ff geven nadat je iets minder in de fles hebt gedaan.

Nogmaals, Yari pikte het goed op, ik zou dus zo 1,2,3, geen ander idee weten om af te bouwen.
Succes en laat ff weten of het gelukt is.

Groetjes Marina.

O, ja wij hebben het bij Yari om precies te zijn zo gedaan: eerst 150 cc na zijn groente geven, dit een paar dagen volhouden, dan 120 cc dit ook weer ff volhouden en zo dus afbouwen ( ik heb ff nagezocht hoe we het precies gedaan hebben, ik hou alles bij..)

Terug
Bovenaan