Groente-tips gevraagd !!!!

Hallo mama's!!!
Ik weet inmiddels dat er onder jullie veel "verse mama's" zijn.
Dus een volgende vraag, ik heb net enthousiast broccoli staan koken voor mijn meisje.
Niet te vergelijken met een potje, heerlijk, alleen veel vaster van structuur, en dikker.
Dit is mijn eerste zelfgekookte hapje en vraag me af of jullie het wat dikker laten, ik heb wel wat kookvocht toegevoegd!, maar dan is het nog steeds best stevig. Niet vloeibaar zoals een potje.
Linde heeft wel wat gegeten maar dat is te minimaal om te weten of ik het goed heb gedaan. Dus tips zijn welkom!!

groetjes Danielle.

Hee hoi Danielle,
Ook ik heb een poosje geleden enthousiast broccoli staan koken voor mijn mannetje. En 1 kleine aardappel. Vrij lang gekookt (vooral die aardappel moest goed te prakken zijn) en ook kookvocht bij het pureren bijgedaan. Maar op één of andere manier blijft het inderdaad wat steviger van structuur. Ook blijven er "stukjes" in zitten. Na een half uur te staan kokkerellen, afkoelen en in een bordje doen... Tygo eet 1 hapje, begint direct te kokhalzen en hoesten.... Geen succes bij ons dus.
Nu las ik ergens dat ze dat wat in die potjes zit met grote druk door een zeef persen. Daardoor wordt het zo fijn. Krijgen wij huisvrouwen never nooit voor elkaar. Ik probeer als Tygo 6 maanden is wel weer.
O ja... tip: prak een beetje banaan door de broccoli. Wordt de structuur iets zachter en de smaak ook iets smeuiger.
Groetjes happyM.
en eetze voor Linde

hoi,

Tycho vindt brocoli erg lekker!! ik doe er gepelde bruinebonen door hij vindt aardappels erg vies.... en een schepje appelmoes (kan ook vers gekookte) dan met de staafmixer erdoor heen en hij vindt het heeeerrrrllijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ook bv bietjes, spercibonen, snijbonen enz.

xx wen mv tycho

Ladies, je kunt het prakkie ook nog een keer door een ouderwetse "appelmoeszeef" halen, is zo'n draaizeef, kennen jullie misschien wel. Dan wordt het een stuk fijner!
Gelukkig eet Isa wel de groffere structuur van verse hapjes en gebruik ik de zeef zelf alleen als ik doperwtjes maak voor haar, om de velletjes weg te zeven.

Succes!!

Poppetje71 mv Isa

Hey.

Je kan de broccelie of wat dan ook in de blender stoppen, samen met de aardappel.
Ik maak altijd vers fruit voor Joëlla klaar.
Dan stop ik peer, appel, soms banaan, en vers geperst sinaasappel in de blender, en huppakee klaar is kees.
Oja en er gaat nog ligs verkruimeld bij.
Dius het lijkt me dat je het ook met groente kan doen.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Terug
Bovenaan