groente uit pot net zo goed als verse groente ?????



Hoi ons dochtertje is nu 13 maanden uit en we willen haar graag met ons mee laten eten, maar wij eten altijd groente uit pot zoals hak enzo.
mag een kindje van deze leeftijd dit ook gewoon eten of moet het perse vers zijn ??? ik hoor weleens dat er teveel zout in de potten groente zit zijn er nog mensen die hun kindjes gewoon groente geven uit pot ???

 
hoi hoi mijn dochter is 12m   en eet met de pot mee en krijgt ook toch soms groente uit pot volgnes het cb bij ons kon het niet veel kwaad als je maar wel afwisselde met wat verse groente
 
Hoi Bianca,
Wij eten bijna altijd groente uit een potje.
Dat is gelukkig bijna net zo gezond als vers. En makkelijker.
Quinten is een gezonde jongen die dat ook lekker weg eet.
Dus gewoon mee laten eten. Lekker varieren en het kan prima.
Groetjes Melanie
 
hoi hoi,

Ik denk niet dat potgroente minder gezond is als vers..
Als je maar voldoende afwisseld is er geen probleem..
Wij eten altijd rode kool en boontjes uit pot en voor de rest verse groente..

Ik vroeg mij pas af, of houdbare melk ook net zo goed is als verse melk...
Volgens mijn ouders is daar ook geen verschil tussen.
Dus mijn dochter drinkt nu 2 maanden houdbare melk, echt ideaal, je kan tig pakken inslaan omdat het houdbaar is, zo grijp je nooit mis...
Misschien ook een tip voor jullie..

groetjes simone
 
Hoi,

Groente uit een potje is inprincipe best goed, maar vaak zitten er wel wat dingetjes toegevoegd zoals zout. Ik zou zelf kiezen voor diepvriesgroente. Ik ben wat dat betreft namelijk wel van het 'makkelijke'. (vind koken erg leuk, maar gewone hollandse pot niet ;-) ). Ik heb laatst ergens gelezen dat diepvries groentes beter zijn dan pot of blik groente. Diepvries groentes zijn ongelovelijk vers omdat ze na het 'plukken' razend snel bereid worden, ze zeggen zelfs dat ze misschien nog wel verser zijn dan 'verse groente'. En ik vind het erg handig, altijd wat in huis om te koken. Maar zoals ik al zei, groente uit pot of blik is ook niet slecht, maar daar zijn dingen aan toegevoegd. Dus lijkt het mij ook beter om het af te wisselen met verse (diepvries) groente.

Succes! Ik eet zelf ook een stuk gezonder nu mijn zoontje over is op de groente happen. Voorheen als mijn man weer eens een vergadering at, ging ik niet voor mezelf koken, nu eet ik ook aardappels, groente en vlees op zo'n moment.

Groetjes Kirsten
 
Hoi,

Het handige van diepvriesgroente is dat de bereidingswijze op de verpakking staat ;-)
De diepvries groente die ik tot nog toe heb gehad, moest je niet laten ontdooien. In een pan kokend water doen en weer aan de kook brengen, zo'n 5 min. laten koken en klaar ben je. Heel handig dus en heel vers. Succes

Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan