Groente weigeren (6.5 maand)

<p>Hallo,</p><p>Mijn kleine man weigert sinds 1.5 week alle groente. Hij houdt z'n lippen stijf op elkaar, terwijl hij eerst dol was op groente. Is dit een fase? Begin me een beetje zorgen te maken?.</p><p>Met fruit mengen helpt ook niet.</p>

Hallo, wanneer ben je begonnen met het geven van vast voedsel! Schijnt dat je het beste kan beginnen met zes maanden en dan echt heel langzaam soorten groentes en hoeveelheid op te bouwen.  Ik heb veel gehad aan boek van de poepdokter Junior en haar blogs op groenevrouw. Maar je niet te veel zorgen kinderen van 6 maanden halen hun bouwstoffen nog echt uit borst(kunst)voeding

Ik was met 4 maanden begonnen vanwege reflux en hij was er dol op. Nu helaas niet meer. Hij drinkt wel nog 700ml kunstvoeding eet 200 gram fruit en een yoghurtje van 100gram. Kleine man is ook altijd een lastige drinker geweest. Boven de 800 ml kwam ik sowieso nooit.

Heb je geprobeerd groente aan te bieden op de rapley-methode ? Mijn dochter vond het heerlijk om op gestoomde stukjes wortel te sabbelen, stukjes courgette. Zorg dat we bij de groente ook wat gezonde vetten zitten zoals olijfolie, boter. Succes ermee. Als je je erg zorgen maakt zou ik als ik jou was even naar het consultatiebureau gaan. 

Hoihoi.. misschien krijgt hij tandjes? Als er hier 1 door moet komen dan wordt er ook weinig gegeten.. ook een ontwikkelingssprongetje helpt hier niet mee met goed eten...
Mijn ervaring is dat na een tijd van weigeren er daarna een tijd komt dat ze flink gaan inhalen en de oren van je hoofd eten!

Terug
Bovenaan