Groente weigeren

Wij hebben een mannetje van bijna 15 mnd. Hij eet al heel lang met de pot mee. Eigelijk lustte hij altijd alles, tot nu. Hij wil geen groente meer. Helemaal niets. Soms krijg ik er tussendoor nog een komkommertje in, maar bij het avondeten eet hij het gewoon niet. Aardappelen en vlees gaat er prima in. We hebben geprobeerd hem eerst groente te geven, en als hij 2 stukjes gegeten had, mocht hij de rest. Dit werkt ook niet. Dan eet hij dus gewoon niets. Hoe hebben jullie zoiets gedaan? Wel de rest geven, of gewoon even doorzetten, en dan maar niets. Dan maak ik me weer zorgen dat hij niet voldoende binnenkrijgt!

Groetjes Liff
 
Ha liff,

En afleiden??? Even een speeltje in de handen?? Of zelf eten?? gewoon laten knooien?
Loïs (ook 15 maanden) wil ook moeilijk eten als ze niet zelf mee mag helpen. Ze heeft met drinken ook afleiding nodig, anders drinkt ze gewoon niet...
Ik had dat ook eerst niet door maar toen ik dat door had was het probleem opgelost.

Maak van eten geen strijd. Anders belaad je het negatief. En dan wordt het alleen maar erger. Dus geef hem eerst zijn groentes en aardappels (zelf ook geen vlees opscheppen hoor anders is het uit met de pret en zet het ook niet in het zicht), 10 minuten laten knooien... af en toe even proberen met een lepeltje... daarna bordje weg pakken en gewoon het vlees geven. Eet zelf met enorm veel smaak en veel "MMM''s van je groentes, zodat associeert hij het met iets lekkers.

En maak je niet druk hoor, hij krijgt toch ook fruit?? Daar zitten ook vitamines in. En melk?? Drinkt hij gewone melk of poeder?? Je zou anders nog even terug kunnen gaan naar poeder daar zitten ook vitamines in!

En bedenk: er is geen schoolkind wat geen groentes eet.... het komt vanzelf wel hoor!
 
Terug
Bovenaan