groente wel of niet

hallo,
marijn word zaterdag 5 maanden en naast zijn voeding krijgt hij nu fruit en in de laatste fles rijstebloem.
nu heb ik ook een paar keer groente geprobeerd maar daar had hij niet zo'n zin in.
ik heb het idee dat hij dan nog vol is van de fles die krijgt hij om 4 uur en dan om 6 uur groente.
zelf heb ik zoiets van wacht wel met groente als hij 6 maanden is maar nu lees ik veel over kindjes van deze leeftijd die al wel groente en fruit eten en begin ik toch weer te twijfelen.
hoe doen jullie dit? groetjes henny

hallo,
die van ons ben ik ook pas mee begonnen op 6 maand met groente want ze zeggen dat de darmpje het dan beter aan kunnen.
en ze moeten het leren eten maar ik liet er wel minimaal 3 tot 4 uur tussen.
groetjes sandra

Hoi!
Wij zijn met 4 mnd begonnen met groente geven (een paar lepeltjes per dag). Juist omdat dit minder prikkelend is voor de darmpjes van een baby!
Met 5 mnd zijn wij er een paar lepeltjes fruit bij gaan geven. Dochterlief heeft nog steeds geen overmatige zin in een fruithap, maar haar groenten kunnen we er bij wijze van spreken gewoon inschuiven!
Ze is nu 6 mnd en ze krijgt 's morgens na haar ochtendslaapje om 10 uur een fruithapje en een uurtje later een fles. Dan volgen nog een slaapje en een gewone fles van 200 ml om 15 uur en daarna weer een slaapje. 's Avonds wordt ze om 17 uur wakker en om 17:30 krijgt ze haar groenten en wederom een uurtje daarna de laatste fles van de dag.
Wij merkten dat ze gedurende de 5e maand wel minder ging drinken uit de flessen, dus de bijvoeding neemt al een kleine plaats in in haar dagelijkse voeding.
Hopenlijk heb je wat aan deze info.

Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan