Groente??? Yech!

Hoi!
Mijn dochtertje is nu 6,5 mnd. Ze krijgt de fles, (4 x 200) en een half potje fuithap met een halve verkruimelde liga erdoorheen. (Soms vers gepureerd fruit, als ik ijverig ben). Ik ben vorige week de groetehapjes gaan proberen, worteltjes, dat werd oorlog!!! En ze houdt haar mondje stijf dicht! Volgende dag weer geprobeerd. Tevergeefs. Twee dagen later spercieboontjes geprobeerd. Maar helaas, ook dat was heibel! Wat nu?
Dit blijven proberen of zal ik het beter met de potjes gemengd eten vanaf 6 mnd proberen? Of moeten ze eerst wennen aan de pure groente-smaken voordat je mag beginnen met gemixte maaltijdjes?
Wie heeft advies? Alvast bedankt!
 
Je kunt gerust potjes vanaf 6mnd nemen. Misschien vind ze deze smaak wel lekker. Die 1ste hapjes zijn voor babys vanaf 4mnd. Als het niet lukt gewoon steeds een hapje proberen tot ze het neemt. De een neemt het sneller als de ander. De fruithapjes neem je toch ook voor 6mnd?
 
Kinderen moeten bij het begin beginnen en wennen. Als je begint met groente ook al is ze al ouder moet je bij het begin zijn dus beginnen met vier maanden potjes.

Wat ik zelf doe en deed. Is een bos bospenen koken en dat in kleine porties in vriezen. Zeker in het begin omdat Mara het ook niet luste. Zo kon ik iedere keer een klein beetje geven en was het niet zo zonde als je bijna een heel potje moet weg kiepen.
En het is ff 1 x koken en invriezen en klaar. Zo doe ik het ook met fruit in 1x een bubs maken invriezen en klaar.

Wat je het beste kan doen is een dag of 4 a 5 het zelfde geven zo kan ze aan de smaak wennen ipv iedere keer over te schakelen naar weer een andere smaak.

En tot een jaar hebben ze groente nog niet echt nodig dus kan je rustig aan beginnen (dat is in ieder geval als je bv geeft.)

Succes ik zou wel zeker de 4 maandenpotjes (als je potjes wilt blijven geven) geven.
Maar dat is mijn mening.

Ps Mara is sinds een maand bezig en vind tot nu toe alleen bloemkool en snijbonen echt lekker verder bied ik wel verschillende hapjes aan maar dat vind ze toch minder.

Groetjes joyce mama van Mara 7 maanden.
 
Mijn zoon is van 20 november, (dus ook 6,5mnd) Ben een maand geleden begonnen met groente. Ook heel ijverig zelf gemaakte groente (heb diverse soorten diepvriesgroente gekocht zoals doperwtjesen sperziebonen op deze kan ik elke keer een handje uit de zak halen en koken). Maar ik krijg het er echt niet in. Hij begint te kokhalzen en spuugt alles eruit. Nu heb ik maar potjes voor kinderen van 4 mnd gekocht en dat gaat iets beter (potje met rijst, worteltjes en bloemkool gaat goed). Na ongeveer twee lepeltjes doet hij z'n mond niet meer open. Heb ook geprobeerd tussen een lepeltje fruit een lepel groente naar binnen te krijgen. Maar dit spuugt hij zo naar buiten. Dus ik blijf ook maar doorzetten zoals in de andere reacties is geschreven. Ik wens jou dus ook succes!
 
Mijn dochter is nu 5 maanden en eet alleen vers..ze vind de potjes gewoon niet lekker en zit te kokhalzen...kep het geproeft en tja kan haar geen ongelijk geven eigenlijk ;o))
ook ik maak in een middag fruithap, groentehap klaar en vries het lekker in..
Hailey vind broccoli en bospeen het lekkerst en aangezien ze het nog niet echt hoeft te eten omdat ze nog voldoende flesvoeding heeft wissel ik het af de ene dag bospeen en de andere dag broccoli en het gaat hardstikke goed...
Volgende week proberen we er witlof bij..Bloemkool vind ze nix maargoed ik vind dat na het invriezen ook niet echt wat hihi..
Groetjes Debby
 
Wat je misschien kunt doen is om ook door de groentehap een halve verkruimelde liga te geven ja het klinkt niet lekker dat weet ik maar het neutraliseert wel de overheersende smaak van bijv peentjes of sperzieboontjes.Probeer het gewoon een keertje.Succes ermee.
 
hallo,

ik heb precie hetzelfde probleem met mijn dochtertje ong. 7 mnd. ik doe nu een klein beetje fruit op haar groente eb dab eet ze het dus gewoon op, steeds een beetje minder fruit zodat ze gewend kan raken aan de smaak!!!

succes
 
mijn dochter is 7 maanden en eet met de pot mee, de potjes vind ze helemaal niets..(waar ik haar geen ongelijk in kan geven, ze zijn ook echt niet lekkker)worteltjes zijn nu nog een probleem...ze lust ze gewoon niet.verder eet ze bijna alles.witlof en spinazie, andijvie gaat prima.
ff pureren en proberen maar!
 
Terug
Bovenaan