groente

ik ben deze week begonnen met groente maar dat wil niet zo lukken. mijn dochter is 6 mnd. ik heb nu diverse potjes geprobeerd maar het blijft bij een paar hapjes. kan ik misschien beter vers proberen, en wat mag je dan geven? moet er ook vlees door?
of moet ik gewoon blijven aanbieden elke dag? graag tips... ik vroeg me ook af of ze het al echt nodig heeft op deze leeftijd, fruit gaat trouwens prima.

alvast bedankt
 
Ik zou gewoon een smaak blijven proberen een paar dagen achter elkaar zodat ze eraan kan wennen. Ik denk niet dat vers gezonder is hoor. Volgens de kinderarts hier is dat helemaal niet het geval. De potjes worden zo goed gecontroleerd dat die veiliger zijn als verse groenten die toch meestal bespoten worden etc.
Gewoon blijven proberen, maar niet te veel afwisselen met smaken in het begin.

Succes
 
Volgens mij kan je wel veel beter zelf maken, niet omdat dat gezonder zou zijn, maar wel omdat de smaak van potjes toch heel anders is dan gewone groenten. Bovendien kost het ook veel minder en kan je gelijk meerdere porties maken om in te vriezen. Van één bloemkool heb je al genoeg voor 5 keer.
Bij mijn zoon van 6 mnd heb ik eerst 4 dagen worteltjes gedaan, toen 4 dagen broccoli en nu 4 dagen bloemkool. Hij eet al behoorlijk veel, want hij vindt het lekker, maar dat verschilt natuurlijk wel per kind. Na twee weken van deze vloeibare groenten mag er ook een gekookt aardappeltje door en als dat allemaal goed gaat, mag er ook vlees doorheen. Natuurlijk alles wel zoutloos koken en met de staafmixer tot een papje maken.
Als je kind maar een paar hapjes neemt, dan is dat niet zo erg. Als het maar wel leuk blijft en je kind maar lekker mag kliederen enzo, want anders wordt het allemaal zo verplicht. Succes ermee!
 
Klopt vers heeft een andere smaak en vaak ook meer smaak.
Ook hoor je nog wel eens dat kinderen die in het begin alleen potjes te eten hebben gekregen geen of moeilijk vers willen eten dus volgens mij kan je het beste vroeg mee beginnen.
En klopt gewoon meerdere dagen hetzelfde geven tot ze de smaak kennen.
Waar je mee kan beginnen is wortels, doperwten, bloemkool spersiebonen tomaat.
Als dit goed gaat mag je ook spinazie of andijvie of bietjes geven maar deze mogen maar 2 keer per week maximaal en niet op warmen omdat er dan nitraat vrijkomt.
Vlees ben ik pas met 7 maanden gaan geven.
Mijn zoontje is trouwens 15 maanden.
O ja wat ook nog een voordeel is met vers dat je het ook wat grover kan maken. Die potjes zijn vooral als ze al wat groter zijn wel erg smeuig enzo.
 
Terug
Bovenaan