groente

Mijn dochter wil geen verse groente eten, moet ook toegeven veel smaak zit er niet aan zonder kruiden enzo. Hoe maken jullie het klaar en wat dan zoal???? Potjes gaan er wel goed in!
 
Hoi Lise,

Ik heb een zoontje van zeven maanden, ben ook begonnen met olvarit potjesvoeding. Vorige week begonnen met zelf verse groente te maken. Hij lustte het gelukkig. Ik doe dan aardappeltjes, vlees of een ei en groente door elkaar. Ik weet niet of jou baby al alles mag trouwens. Als ik het niet goed pureer moet hij het ook niet, dus even met de staafmixer. Ik weet nog een leuke site voor je:www.keukenkikker.nl hier staat een heleboel op, veel succes!

Groetjes
 
Heb je al geprobeerd om wat melk door de groenten te doen, vaak is het zo als de maaltijd gepureerd wordt, dat het een kleffe maaltijd wordt die ze niet goed wegkrijgen, althans mijn dochtertje had daar moeite mee. Nadat ik er een beetje melk doorheen had gedaan waardoor het wat dunner werd lustte ze het wel.
 
Hoi,

Aardappelen kun je beter niet in de staafmixer doen, want dat wordt een hele kleffe brij. Groenten en vlees/vis gaan er wel in, de aardappelen pureer je met een vork beetje boter en (opvolg)melk erbij, en daarna meng je het.

Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan