groente

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er nog een paar goeie groentetips voor mij? Ben een beetje uitgegeten op wortels en sperziebonen . Thomas is 6,5 maand en eet vaak hetzelfde als wat wij eten. maar ik kom niet verder als wortel, sperziebonen, spinazie, andijvie, broccoli en witlof ham/kaas. Ben al maanden op zoek naar het boek van ah, maar is niet meer te krijgen denk ik. Dus goeie tips zijn erg welkom!

En hoe zit het nou precies met zout? ik kook zoutloos, maar er zit bijna overal zout in. Wil ik bv macaroni maken met tomatenpuree, zit er ook zout in de tomatenpuree. Of kan dat geen kwaad? Weet iemand dat? En ik maak veel pastasauzen op basis van bouillon, maar daar zit natuurlijk ook zout in.

hoop op smakelijke tips

Hai,

Nou volgens mij ben jij al verder dan wij hoor! Ik heb het opperdepop boek wel en tot 7 maanden staan daar alleen maar recepten in van allen groente dus zonder aardappels en vlees. Pas vanaf 7 maanden komen er wat variaties op.
Mijn dochter eet nu wortel...de rest lust ze nog niet. Zout en suiker wordt inderdaad sterk afgeraden en kant en klare pastasauzen ed zou ik met 6,5 maand zeker nog niet doen.

gr.Ing

pastasaus maak ik tegenwoordig zelf  heb een erg lekker recept van internet. Zit alleen wel bouillon in en ik weet niet of dat mag.
Verder eet Thomas een aardappel, klein beetje vlees of een ei en een flinke schep groente. Ik pureer nog maar weinig, alleen als het moeilijk te prakken is. Het meeste prak ik gewoon met een vork goed klein, beetje water erdoor en klaar! Vlees pureer ik meestal wel, das toch lastig prakken!

Maar vind het wel lastig met dat zoutgebeuren, want kom er nu wel achter dat er in veel dingen zout verwerkt is. Zelfs in een potje witte bonen in tomatensaus of in een potje kapucijners  Je zal maar zoutloos moeten eten de rest van je leven, das knap ingewikkeld!

Hahahaha! Gelukkig hoeven alleen babies en zieke mensen zoutloos en de babies hoeven het niet hun hele leven dus dat scheelt weer.
Ik heb het opperdepop boek trouwens heel recent gekocht dus mss nog een keer kijken? Maar dan nog..jij kookt recepten voor kids van een maand of 10 dus ik denk niet dat jij nog iets hebt aan het boek.

gr.Ing

www.keukenkikker.nl        

Leuke site met voor jou inspiratie.

Liefs Saskia

Wat ben jij ontzettend vroeg met bijvoeding begonnen. Ik zag dat je hem al regelmatig ei geeft en vlees. Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg vroeg voor de darmpjes of zit ik daar niet goed?

Dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ze tot 6 maanden wettelijk gezien geen voeidng mogen promoten.
Peertje krijgt Merel nu ruim 4 maanden nu al hoor
Maar goed je zou ook een op depotjes kunnen kijken wat daar in zit en dan zelf maken.
Zag onderlaast potje bruine bonen voor 4 maanden (lijkt mij wel wat jong voor zulke zware kost)

maar courgette, doperwten, komkommer,bloemkool, bietjes,venkel staat allemaal in opperdepop vanaf 6 maanden 2e fase
bij 7 maanden krijg je dan asperges, aubergine, maconi ,rijst (geen volkoren of zilvervlies) champignions
En heb je al eens op marktplaats gekeken voor opperdepop.
Verder zijn er vast nog wel meer leuke kookboeken voor kleine kinderen te koop.
Even een beetje neuzen op internet of in de boekhandel.

Als je die boeken mag geloven mogen ze bij 6 maanden allen een banaantje etc en bij 7 maanden couscous met vis.
Het komt echt niet zo nauwkeurig op de dag hoor.
Doe alleen nog wel rustig met uien , koolsoorten paprika knoflook,etc

over bijvoeding zijn de meningen zo erg verdeeld, in het ene boek staat dit en in het andere dat  dat ik het maar eens heb nagevraagd bij de cb arts. Zij zegt dat Thomas alles mag eten als er maar geen zout in zit. En liever geen ui, boerenkool, koolsoorten en dat soort dingen. Maar hij mag volgens haar wel alle kruiden, dus ook knoflook lijkt me. (niet dat ik dat veel gebruik ) En ook vlees als het goed gaar is en ei. Ik denk dat je gewoon het beste naar je kind kan kijken waar het wel en niet aan toe is, want iedereen zegt toch wat anders! Die van mij lust in ieder geval alles en niks niet 3 dagen hetzelfde voor de smaak. Dat deden we alleen de eerste weken. Maar alles gaat er net zo makkelijk in . Alleen appel is geen favoriet, maar ja dat heeft moeders ook!

Maar ik ben niet zo'n keukenprinses  en vind dat er  ook niet zoveel keus is in verse groente. En als je dan ook nog niet vaker dan 2x per week spinazie, andijvie of bietjes mag wordt het helemaal lastig! Vandaar mijn vraag.

Maar zal inderdaad eens op marktplaats kijken, daar had ik nog niet over nagedacht!

oja en die potjes bruine bonen van olvarit vind thomas errug lekker, dus misschien het proberen waard!

Terug
Bovenaan