groente?

Sem mag nu elke avond groente en aardappelen.
Alleen hij vertikt het! Heb verse groente geprobeerd als zowel potjes. Iemand tips? Ik heb gehoord appelmoes erdoor heen doen, maar dat zit natuurlijk weer vol met suiker....

hoe oud is sem....

je zou ook kunnen proberen om te kijken wat die doet met bijvoorbeelde een banana... wat ik altijd doe ik de schel er om heen laten en op bijde uiteindes zo 2 cm schel er af halen... dan kan die het zelf leren eten... het word een soort speelgoed waar stukjes en smaak van af komen....
het term hier voor is replay,...
verstikken gaat niet... je kind zal uit zich zelf gaan kolhalzen als het nodig is... teven zal in de beging eigenlijk alles met de tong er uit gewerkt dit is niet erg... zo leren ze eten....

Het kan wel zijn dat Sem het er gewoon nog niet aan toe heeft.
Niet aandringen, maar gewoon kleine beetjes blijven aanbieden... Dan nog maar een poosje wat langer 4 flessen....Hoe gaat het met fruit?

Kindjes die borstvoeding krijgen hebben soms het eerste jaar ook alleen maar dat.... De behoefte komt er vanzelf.

Let goed op de tekenen van je kindje. Als hij begint te kwijlen bij iets wat jullie eten of dan op zn handjes gaat sabbelen... het eten haast uit jullie hand krijgt dan heeft ie het er w.s. wel aan toe.

Voel je niet gepushed door het CB want 6 maand groente is een ADVIES!!! geen moeten!

Succes. en volg je gevoel!!

X

Oh ja en van appelmoes heb je ook de suikervrije variant, al zou dat mijn voorkeur niet hebben, aangezien je steeds de werkelijke smaak verdoezeld... de kans is dan groot dat hij later alleen nog maar eten met appelmoes wil.

En nog een tip, maak het gezellig met het eten.. Geen strijd, maar liedjes zingen en desnoots laat hem zelf een lepeltje vasthouden en laat hem "helpen".... Niet te bang zijn voor smeren want met mes en vork eten kindjes van om en nabij een half jaar toch niet. Na het eten kan alles weer schoon gemaakt worden.

maar er voor al een feest van inderdaad... en als je denk dat er te veel strees acht gaat zitten laat het dan een week of zo liggen en probeer het er na weer...

je zoon laat zicht zelf echt niet verhongeren...

Nick vond de meeste groente (uit potjes) in het begin ook niet zo lekker. Maar we hebben het telkens toch geprobeerd en nu vindt hij het meeste wel lekker! Merk ook dat hij de gemixte soorten (wortel-aardappel en bruine bonen-appel) wel meteen lekker vond. Maar het schijnt idd een tijd te kunnen duren voordat ze een smaak lekker vinden, dus ik zou zeggen blijven proberen zonder veel druk.
Ook al is er suikervrije appelmoes; ik zou het er niet bij doen omdat alles dan hetzelfde gaat smaken. En misschien lust hij dan later ook alleen maar alles met appelmoes (of ander "sausje"). Maar uiteraard moet iedereen dat zelf weten, misschien werkt het voor sommige baby's juist prima.
Succes!

Terug
Bovenaan