Groentehap en flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie kan me helderheid geven?
Ik gebruik pas sinds een paar dagen kunstvoeding (1 x per dag, na de groente), de rest is nog borstvoeding.
Naomi is 6 maanden; om 17.00 uur kreeg ze groente. Ze at ongeveer 100 gram, een half potje, zeg maar. Heb haar daarna nog een fles gegeven. Wilde eerst een halve (100 cc doen), maar ze wilde duidelijk meer. Heeft toen dus een hele (200 cc) leeggedronken.
Kan ik haar dan om 19.30 uur weer gewoon geven? Heb nl. wel es gehoord dat er bij flesvoeding echt 4 uur tussen moet zitten.

Wilmi

Tja, dat is altijd uitproberen als je weer iets nieuws probeerd he! Was hier ook zo, maar nu hebben we gelukkig weer een beetje een goed vast schemaatje!
Wil je kindje (sorrie....weet even niet meer of je een zoontje of dochtertje hebt??) niet meer groenten? Want dan zou je bijvoorbeeld een heel potje (of dubbele portie vers) kunnen geven en daar meoten ze dan tot de volgende fles wel genoeg aan hebben...
Of, zoals ik een tijdje gedaan heb, een half potje groenten en daarna een potje of half potje fruit. Dan zitten ze toch vol en kun je dat ipv een fles geven en dan gewoon om 19.30 de (laatste?) fles..
Maar als dat allemaal niet gaat dan zou ik gewoon die fles om 19.30 geven hoor, ookal zit er dan maar 2,5 uur tussen.
Volgens mij "moet" er 2 uur minimaal tussen zitten als ik me niet vergis, en als hij/zij het gewoon drinkt is er niks aan de hand lijkt me..

Succes ermee!

Gewoon lekker geven hoor als ze het wil hebben.
Maar voor de volgende keer kan je idd misschien wat meer groente geven of fruit/danoontje of wat dixap erachter aan.
Effe uitproberen.
Sil

Ik geef altijd na de warme hap, danoontje start dit is speciaal voor baby's vanaf 4 mnd.  Vindt ze errug lekker!  

Pfft, knap lastig vind ik dat, hoor.
Ze heeft nog wel gedronken, maar veel was het niet. Hopelijk  houdt ze het vol  tot morgenochtend.
Ze wil echt niet meer  groente eten, terwijl ze het toch echt wel lust. We hebben al een paar weken lang 'geprobeerd' tussen 2 voedingen in, maar ze eet nu niet meer dan toen, terwijl ze nu toch een hele middag niks gehad heeft (op een klein flesje diksap na, dan). En trek heeft ze dus ook wel als er daarna nog zo'n volle fles in gaat.
Weet even niet zo goed dus wat ik er mee aan moet. Misschien is dat fruit wel een idee. Dan zit ze toch wat voller en hoeft er geen fles bij en overbrugt ze misschien net de tijd tot het slapen gaan.

Toen ik begon met groenten kreeg Teun er nog een hele fles achteraan,genoeg was genoeg maar meestal dronk hij hem toch helemaal leeg.
Nu krijgt hij 200 gr groentenhap en 100 ml opvolgmelk.
Dat krijgt hij rond 17:00 en dan rond 20:30-21:00 de laatste fles.
Succes.

Groetjes Mikkie.

Hoi!
Ik begrijp niet zo goed, waarom jullie er een fles bijgeven na de groentehap. De hap (voor het gemak ga ik even uit van een potje 6-maanden voeding) moet juist de fles vervangen. Mijn zoontje  (nu 2) kreeg altijd rond 18.00 zijn avondeten en rond 19.30 zijn laatste fles: 180 ml + 6 scheppen + 2 eetlepels nutrix.
Groetjes, Ingrid

Wij geven   na het de warme hap een toetje; yogolino van nestle!!! Smullen joh!!! Dat kan je proberen!! En als je kindje nog een fles wil ,gewoon geven!!

xx memke

Terug
Bovenaan