Groentehap

Mijn zoontje is 6 1/2 maand. Alles gaat prima het is een heerlijk mannetje. Alleen het groentehapje is echt een probleem. De fruithap vind hij heerlijk maar de groente dus niet. Ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd. Zelf maken, even een periode geen groente gegeven. De zelfde smaak achterelkaar zodat hij er aan kan wennen. maar het werkt gewoon niet. Hij houdt stijf zijn mond op elkaar. Je krijgt er geen lepel in. En als het toevallig wel lukt, je raad het al dan spuugt hij alles weer uit. Ik geef hem nu nog 4 flessen. Is ook goed volgens mij. En een half potje fruit en af en toe een sapje. Heeft iemand tips om de groente alsnog naar binnen te krijgen. Ik wil straks toch over naar 3 flessen (bij 7 mnd) maar dan zal hij toch wel zijn groente moeten gaan eten. Anders krijgt hij echt te weinig voeding binnen. Tot die tijd blijf ik hem 4 flessen geven. HELP!!! Ik hoop op reacties, alvast bedankt.
 
Wat ze meestal wel lekker vinden is worteltjes of pompoen. (bv biologiische olvarit)
Onze zoon wil echter niets dat is ingevroren geweest, dus dat kan ook misschien meespelen?
 
Hoi,

Tot een jaar heeft een kind genoeg aan melk dus alles wat er dan extra bij komt is mooi meegenomen.

Heb je al een sgeprobeerd om een stuk goed doorgekookt bloemkool of sperzieboon uit het vuiste te laten eten.

Succes
 
Klinkt erg bekend hoor, maar helaas, je kan er weinig aan doen. Bij mijn zoontje heeft het zeker 3 maanden geduurd voor hij iet of was groenten wilde eten. Eerst maakte ik groentenpapjes met een klein scheutje olie door (olijf- of slaolie), maar sinds ik in plaats daarvan een klontje boter gebruik (gewone halfvolle boter voor op de boterham) gaat het beter. Of het nu daaraan ligt of dat hij gewoon ineens zelf besloot om groenten lekkerder te vinden is natuurlijk nog steeds een raadsel...
 
Ik doe twee theelepeltjes appelmoes erdoor en bouw dit steeds langzaam af. Na 2 potjes van hetzelfde is ze helemaal gewend en heb ik geen appelmoes meer nodig.
Zal wel weer reacties krijgen dat ik een slechte moeder ben, maar mijn kind eet tenminste haar bordje leeg en is kerngezond.
 
Terug
Bovenaan