Groentehap

Hoi Mama's,

Mijn dochtertje Lynn is nu alweer 4 1/2 maand, ze groeit goed en we hebben eigenlijk niets te klagen. We zijn ongeveer 2 weken geleden begonnen met de groentehap, de eerste paar dagen ging dat heel goed, maar de laatste paar dagen komt bijna alles wat er in gaat ook weer uit. Ik weet niet zo goed of ik nou eerst even een paar dagen zal stoppen of gewoon door moet blijven gaan, de aanhouder wint..........
Ze krijgt nu 4 flesjes van 200cc, drinkt ze probleemloos, ook de fruithap gaat er moeiteloos bij haar in, heeft iemand van jullie een tip/idee?

Nog een vraagje: Wij hebben best een strak programma voor onze dochter:
07.00 uur:        Fles
09.00 uur        Slapen, 45 min.
09.45 uur:        Fruithap
10.15 uur:        Bad
11.00 uur:        Fles
11.30 uur:        Slapen, 45 min.
14.00  uur:        Slapen, 45 min.
15.00 uur:        Fles
15.30 uur:        Wandelen
17.00 uur:        Groentehap
19.00 uur:        Slapen

Zoals jullie zien slaapt ze van 15 - 19 uur niet. Van 15 tot 17.00 is ze zowiezo wakker, maar na de groentehap is ze echt moe, maar als ik haar naar bed ga denkt ze er niet over om te gaan slapen. Als ik de hele tijd met haar blijf spelen vindt ze het wel goed. Wij eten zelf pas om 19.30 uur, omdat we dan rustig kunnen eten, anders gaat dat niet.
Herkent iemand van jullie dit? Tip?

Oh ja, voor alle moeders die zondag vrij zijn, het wordt warm, 26 graden, heerlijk.


Fijn weekend allemaal
Groetjes Fleur
 
Hoi,

Mijn gevoel zegt: stoppen met die groentehap, die komt later wel weer maar ik ben zelf later begonnen met hapjes. Het is inderdaad wel een lange ruk zeg maar ik zie dat je gaat wandelen in de loop van de middag. Mijn dochter is overdag 2 a 2,5 uur wakker en is daarna erg moe en ik ben er naar toegegaan om haar dan te laten slapen. Eerst kon ik haar alleen slapend wegleggen en ben toen een ritueel gaan inbouwen en nu leg ik haar zo weg. Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik zo laat ging avondeten, had ik je ronduit uitgelachen. Wij zitten ook rond die tijd nog te eten. Lekker met z'n tweetjes, alles aan kant. Succes!
En inderdaad, ik heb het eerste t-shirtje voor dochterlief gekocht want het wordt morgen warm!
 
hoi,
wat geef je als groentehap??? alleen groente of met iets erdoor??
ik was nl begonnen met alleen groente en na een paar dagen groente met aardappel en vlees. en dat vond mijn zoontje dus niets, spuugde alles er zo weer uit.
(en een gezicht erbij.....)
ben dus een week doorgegaan met alleen groente, daarna een week groente met rijst, en nu groente met aardappel en het blijft er tot dusver allemaal in.
en ik hoor van meerdere moeders dat worteltjes favoriet is, is wat zoeter.
hoop dat je er wat aan hebt..
succes
 
hoi misschien een tip inderdaat neem groentes die wat zoet zijn je kan het ook zelf maaken bv een kwart aardappel een schep bietjes en een appel (een zoete)en dan alles in de mixer(blender)nou bij mn zoontje ging het er lekker in en als je teveel hebt in de vriezer
waar je ook kan kijken is op de keukenkikker
je moet voor kinderen onder de 6 maanden het vlees of vis er uit laten dat is niet zo goed voor ze je moet maar eens kijken of er wat lekkers op staat s6
groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan