groentehap

A

Anoniem

Guest
hey hey,

Marly vind de groentehap echt niet lekker en iemand had me de tip gegeven om er appelmoes (ik gebruik appel/peer fruithap) doorheen te doen.
Marly spuugt al 2 dagen na de ochtendfles en ik heb vandaag de infolijn van het CB gebeld om te vragen of ze misschien nog te vol zit van de papfles die ze s avonds krijgt.
die wijkverpleegkundige zei dat ze idd te vol kan zitten en toe is aan 3 flessen en dat ze nu toch echt groente moet gaan eten.
dus vandaag maar meteen mee begonnen.
heb er dus idd ie appel/peer doorheen gedaan om jhet even iets aantrekkelijker te maken voor haar (dit doe ik dan steeds minder) en ze heeft nu al een half potje op. Dat vond ik toch niet zo slecht.
daarna heb ik nog wat fruit gegeven.
de fles heb ik dus al laten vallen.
morgen moet ik naar het CB, ben benieuwd wat die weer vertellen want die mensen spreken elkaar ook allemaal tegen.

maar vraagje: ik heb ergens gelezen dat iemand danoontje geeft, mogen kindjes dat dan al zo vroeg hebben???

Mejon

Fijn dat het al beter gaat!
Hier gaat de groenten heel goed, maar als ik eens iets heb wat ze niet lekker vind of erg "droog" is (ik vind sommige   potjes echt heel erg droog..vinden jullie dat ook??) doe ik er ook wat fruit bij.
Ze krijgt zowiezo fruit na de groenten.
Ik weet eigenlijk niet of dat al mag, die danoontjes...?? Volgens mij heb je ook danoontjes speciaal voor kleintjes, maar daar heb ike eigenlijk nog niet naar gekeken.
Ik zou dat in ieder geval zowiezo pas doen als ze de groenten echt goed eet, maar goed dat is mijn mening.

de appelmoes-tip kwam van mij. Ik hoop dat het bij jou ook werkt!
Om de 4e fles te vervangen voor de groentehap-maaltijd probeer ik eigenlijk gewoon zoveel mogelijk naar binnen te krijgen. Lara eet nog niet onwijs veel groente (ongeveer de hoeveelheid van een 4 mnd potje), dus daarom bied ik haar ook altijd nog fruit aan en dus een danoontje/kinderkwark. Alleen dat beetje groente lijkt mij niet genoeg om een hele fles te laten vallen, vandaar...
Op het schema van het CB staat ook dat ze vanaf 6 mnd yoghurt mogen/moeten. Mij lijkt een danoontje/kinderkwark aardig in dezelfde richting komen, vandaar dat we die nu geven. Kale yoghurt is ook zo zuur (Roosvicee maakt wel wat goed hoor!) en dit is kwark met een fruitsmaakje en ongetwijfeld wat suiker, maar dat zie ik maar door de vingers.... En de porties zijn ook net leuk, als je tenminste de kleinste potjes neemt.
Kortom; ik ben ook gewoon een onzekere moeder, die regelmatig allerlei schema's en voedingsmogelijkheden aan het bedenken is, waar je uiteindelijk gek van wordt!  En uiteindelijk probeer ik gewoon om het zo goed mogelijk te doen met wat nuchter verstand en een beetje intuitie... M'n meisje ziet er goed en gelukkig uit, dus ik geloof dat ik het nog niet zo gek doe! :)

Simon is komend weekend 7 mnd. De groentehapjes die ik erg droog vind verdun ik met wat water. Dat werkt prima, maar meestal heb ik dat niet nodig omdat ik bijna alles zelf maak.

Ik ben met 5,5 mnd begonnen met groente geven, en naar 2 weken ook fruit. Eigenlijk eet hij pas sinds 2 of 3 weken wel eens een 6 mnd potje leeg (200 gr). Ik maak me er niet zo druk om. 's Avonds na zijn potje krijgt hij wel eens wat yoghurt, en dan zonder iets erin. Hij vind het echt om te smullen.

Ook witlof vind hij erg lekker vind. Gewoon met aardappel en een beetje gehakt. Alleen bij de bruine bonen gaat appel, maar dat is omdat hij het 4mnd potje bruine bonen met appel erg lekker vond.

Nou, veel succes met het eten, en maak je er maar niet druk om dat ze/hij (vergeten) niet genoeg eet, dat komt vanzelf wel.

Groetjes Liesje

Terug
Bovenaan