Hoi hoi,
wij zijn inmiddels (sinds dit weekend, wilde eigenlijk wachten tot Tijn 6 maanden zou zijn maar meneer was er zooo aan toe...) begonnen met bijvoeden. Dit volgens de Rapley-methode. Hierbij maak je het voedsel niet fijn maar laat je ze zelf ontdekken en eten, eigenlijk met de pot mee. Tijn vindt het geweldig en het valt me heel erg mee hoeveel hij al binnen krijgt. Ik geef nog 5 borstvoedingen op een dag en daarbij nu 's morgens een kwart boterham en een half stuk fruit (aardbeien, meloen, nectarine, abrikoos, banaan) en 's avonds groente en als we aardappels eten ook aardappel. Hij eet dan een kleine aardappel en wat schijfjes groente (courgette, die favoriet is, wortel, bloemkool, brocolli) en erna wat yoghurt of weer een half stuk fruit. Dit alles krijgt Tijn dus in hele stukken / plakken aangeboden en werkt hij prima naar binnen. Hij geniet ervan (en wij ook). Ben wel benieuwd wat het cb zegt, zij zijn niet zo voor deze methode van bijvoeden (ook onbekend bij hun) en ik ben bang dat hij de afgelopen 2 maanden weer nauwelijks gegroeid is. Hij past nog steeds in maatje 62... Aan de andere kant zit hij lekker in zijn vel en das het belangrijkste, niet?
groetjes Natasja