Groentehap

Ik maak verse groentehap van restjes eten. (Aardappels + groente 3 eetlepels in totaal door de staafmixer) Wij eten nu dus ongezout. Eerst vond hij het helemaal niets maar hij is er snel aan gewend. Nu ligt de vriezer vol met kleine bakjes restjes. Maar ik heb ook altijd een potje bruine bonen met appel op voorraad liggen.

Hoi hoi,

wij zijn inmiddels (sinds dit weekend, wilde eigenlijk wachten tot Tijn 6 maanden zou zijn maar meneer was er zooo aan toe...) begonnen met bijvoeden. Dit volgens de Rapley-methode. Hierbij maak je het voedsel niet fijn maar laat je ze zelf ontdekken en eten, eigenlijk met de pot mee. Tijn vindt het geweldig en het valt me heel erg mee hoeveel hij al binnen krijgt. Ik geef nog 5 borstvoedingen op een dag en daarbij nu 's morgens een kwart boterham en een half stuk fruit (aardbeien, meloen, nectarine, abrikoos, banaan) en 's avonds groente en als we aardappels eten ook aardappel. Hij eet dan een kleine aardappel en wat schijfjes groente (courgette, die favoriet is, wortel, bloemkool, brocolli) en erna wat yoghurt of weer een half stuk fruit. Dit alles krijgt Tijn dus in hele stukken / plakken aangeboden en werkt hij prima naar binnen. Hij geniet ervan (en wij ook). Ben wel benieuwd wat het cb zegt, zij zijn niet zo voor deze methode van bijvoeden (ook onbekend bij hun) en ik ben bang dat hij de afgelopen 2 maanden weer nauwelijks gegroeid is. Hij past nog steeds in maatje 62... Aan de andere kant zit hij lekker in zijn vel en das het belangrijkste, niet?

groetjes Natasja

Hoi,

Caat doe je er dan een beetje water bij of iets om het wat zachter te maken?

Natasja, Jurre heeft in zijn broek ook nog steeds maatje 62. Ben net op het bureau geweest en hij weegt bijna 7 kilo. Sabbelt hij die groente dan op? Jurre vindt het leuk om aan een stuk appel of banaan te sabbelen, maar krijgt er niet echt iets mee naar binnen. Laatst had ik hem een stuk liga gegeven dat vond meneer geweldig, dat smelt ook gelijk in de mond. Ik mag ook met brood gaan beginnen, ben benieuwd hoe hij dat vindt.

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

Tijn woog de vorige keer 6,3 kilo en zat toen echt aan de onderkant van de curve. Is ook echt mager, zeker in vergelijking met andere kindjes, je ziet zijn ribben zitten.
Van aardappel zuigt hij stukjes af, maar groente bijvoorbeeld daar kauwt hij op (soms hele grote stukken). Wat teveel of te groot is werkt hij met zijn tong weer naar buiten. Appel is nog te hard, dat ga ik voorlopig nog niet geven (of even kort gekookt), banaan vindt meneer niet lekker. Een abrikoos (of perzik of nectarine) geef ik per kwart stuk. Alleen het velletje blijft over...

groetjes Natasja

De meeste groenten zijn nog nat van het koken het moet ook weer niet te nat zijn want hij moet ook gewoon wennen aan droog eten. Wel krijgt hij af en toe een slokje water uit de fles, zo went hij ook gelijk aan het drinken van water.

Natasja heeft Tijn geen last van het wurgreflex? Dat heeft Thomas soms nog wel als er te grote stukjes in zitten.

Thomas krijgt 3 eetlepels eten per keer aangeboden en ik stop met voeden als hij aangeeft dat hij genoeg heeft. 's Middags oefen ik ook met het eten van een rijstwafel, die sabbelt hij lekker op.

Hoi caat,

wurgreflex? Dat ken ik helemaal niet. Hij heeft eenn paar keer heel licht gekokhalsd en gisteren voor het eerst een beetje meer, Toen kwam de laatste hap weer naar boven. Maar dat valt me ontzettend mee, en hij kan er zelf prima mee overweg... Is wel belangrijk dat wij geen schrikreactie geven, dat is naarder voor de kindjes dan het okhalzen zelf wordt gezegd...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan