Groentehapje ipv fles??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn meisje is nu al weer bijna 6 maanden. Ze eet sinds kort een groente hapje en fruit hapje. (al 2 keer gehad).

Is dit hapje nou ipv een fles of is het zo dat het gewoon een tussendoortje is?

Ik geef namenlijk":

0800 fles 200ml met 3 schepjes pap
10.00 fruithapje
1300 fles 200 ml
1700 fles 200 ml
1900 groentehapje  1/2 potje
2200 fles 200 ml met 3 schepjes pap

deze tijden varieren nog wel met een half uurtje ofzo.
Het is namenlijk zo dat ik Daphne rond 2200 moet wakker maken voor de laatste fles.

Kan ik die fles van 17.00 niet laten vervallen???? Maar dan ben ik bang dat ze dadelijk niet genoeg binnen krijgt.

Dank jullie wel alvast voor antwoord.

En oja wat is nog meer lekker om te eten voor haar voor s avonds????

xxx

Hoi,

Toen mijn dochter volledig de fruitpotje en groentepotje leegat (die van 200gr) en dat was vrij snel, heb ik een fles laten vervallen.
Ze kreeg toen rond 7.30 en 11.30 de fles en pas weer als ze naar bed ging. Verder om 14.30 fruit en 17.30 groente.
Je mag ook al een toetje geven, ik doe dat nog niet dus ik kan je ook geen advies geven welke je kan gebruiken.
Inmiddels is mijn dochter 7 maanden en eet ook al 1,5 boterham dus die fles van 11.30u heb ik ook laten vervallen. Wel geef ik bij haar fruit en boterham wat te drinken in de vorm van thee.
Veel plezier.

Liefs Reneke

Je kan bijv. eerst het potje geven om 17:00 uur en dan nog een kleine fles toe. En dan om 19:00uur nog een laatste fles. Die om 22:00 uur kreeg mijn dochter niet meer sinds ze 5 maanden is.
En als ze meer van het potje gaat eten en dat een hele maaltijd wordt dan kan je ook om 17:00 uur een potje geven en als toetje een danoontje en dan om 19:00 uur de laatste fles.

Wow eet ze na 2 keer al een half potje leeg? Van 200 gram? Echt goed, Daniel eet dat sinds 1,5 mnd ofzo en hij is ruim 10 mnd.

Je zou het groentepotje om 17 uur kunnen doen en daarna de fles als toetje. Je zult merken dat ze op gegeven moment steeds minder van de fles wil. Rond 7 mnd kan je overgaan op yoghurt als toetje of je kunt nu al mijn eerste danoontje van opvolgmelk geven, dus ipv van de fles, maar dat is wat je zelf wilt. Volgens mij is 3 flessen nu ook voldoende, maar dat weet ik niet helemaal zeker, hoor.

Dus om je vraag te beantwoorden....het fruithapje blijft een tussendoortje(kan je evt wat drinken bij geven, mocht je dat nog niet doen) en de groentehap vervangt op den duur een flesvoeding.

Succes,

Groetjes, Yvette

Hallo,

Mijn zoontje is  1 nov 6 maand. Hij krijgt een volledig potje warm eten (200gr) Hij krijgt de fles rond dit tijdstip niet meer. Dit raden ze ook aan bij het cb. Het schema van mijjn zoontje is als volgt:

7.30         200 ml pap ,met de lepel
10.30      potje fruithapje
12.30     200 ml fles
16.30     potje warm
19.00   200 ml pap ,met de lepel

Terug
Bovenaan