Groentehapje

Hoi,

Op aanraden van het CB zijn wij bij ons 4 mnd oude zoontje toch maar begonnen met groentehapje (dit zou beter zijn dan beginnen met fruit?!)

Ze zeiden: het gaat eerst vast niet om meer dan 2 tot 4 hapjes.... NIET DUS! Als het aan meneer zou liggen zou die het hele potje leegeten, maar dat gaat me echt te ver.
Hij heeft nu pas 2 dgn worteltjes gehad, maar er gaat met gemak een half potje in en dan brullen... nu combineer ik het maar en vervang ik één fles door een half potje en een halve fles.

Kan dit eigenlijk wel of moet die echt 5 hele flessen hebben?
 
lekkere knoeiboel he!!
ja dat had ik ook met mijn zoontje die luste het hele potje ook wel ineenkeer.
4 flessen zijn genoeg,het cb adviseerde me de laatste fles van 22.oo te laten vallen (hij groeide goed dus) en dan kwamen wij ook op 4 flessen uit.
veel plecier, groetjes M
 
Zo'n klein kindje heeft nog wel de voedingsstoffen nodig van de flesvoeding (toch wel 900-1000cc, afhankelijk van het gewicht). Als hij daar voldoende van krijgt en dan lust hij nog steeds een heel potje, waarom dan niet? Ik zou het nu alleen nog niet ten koste laten gaan van een fles.
 
met 4 maanden hebben wij de laatste fles ook laten vallen en kreeg hij 4 flessen van 210 cc en 7 schepjes. En groente hapje. Inmiddels krijgt hij ook een fruithap erbij (nu bijna 6 maanden).

Lekker toch dat het er goed ingaat en dat hij het lekker vindt, ik gaf in het begin 1/3 van klein potje (wilde ook meer maar ja) en nu een half potje, bouw het gewoon langzaam op.
 
Op ongeveer 10 dagen mag je geleidelijk aan overschakelen naar een volledige fruit- of groentenpap en daarbij ook geleidelijk aan de melkfles verminderen. Na dag 10 eten ze dus een volledige fruit- of groentenpap en geen melk meer. Alleen nog water of thee erbij geven.
 
Terug
Bovenaan