Groentehapje?

Hallo allemaal,
Vraagje mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt sinds
dat ze vier maand is 'sochtends om 10 uur fruithapje.
Dit gaat prima, maar nu wil ik ook het groentehapje gaan
geven maar wanneer? Om 12uur krijgt ze een fles, om half 4,
nu heb ik al geprobeerd om 5 uur het te geven maar dan heeft
ze helemaal geen honger! Om 19.30 krijgt ze haar flesje met nutrix.
Daarna gaat ze heerlijk slapen. Wie heeft een tip of oplossing,
Groetjes Miranda
 
Hoi, misschien kan je het proberen voor de fles van half vier? Misschien een rare tijd, maar dan heeft ze wel trek!! Later verandert haar tijd wel van haar groentehap! Succes.
 
Hoi Miranda,
Mijn zoontje is nu 6 1/2 maand en krijgt sinds een week ook groente en joghurt.
Ik heb de fles van 16 uur laten vallen en daar krijgt hij nu groente gaat prima.
Zijn schema is nu als volgt:
08.30 fles 210 cc +7sch nutrilon2   + 2 sch nutrix
12.00 fles idem
slapen tot 14.00 uur
14.30 fruithapje
16.30 Groentepotje + half kopje joghurt met 1/2 liga gekruimeld
19.30 fles idem
Slapen tot de volgende ochtend.
Misschien heb je er wat aan?
Groetjes Melanie
 
quote: mama van muriel schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2005 20:58:15'));

Hallo allemaal,
Vraagje mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt sinds
dat ze vier maand is 'sochtends om 10 uur fruithapje.
Dit gaat prima, maar nu wil ik ook het groentehapje gaan
geven maar wanneer? Om 12uur krijgt ze een fles, om half 4,
nu heb ik al geprobeerd om 5 uur het te geven maar dan heeft
ze helemaal geen honger! Om 19.30 krijgt ze haar flesje met nutrix.
Daarna gaat ze heerlijk slapen. Wie heeft een tip of oplossing,
Groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Mijn advies is het flesje van half 4 wat verminderen. Dus was het 200 ml, maak er dan 150 ml van. Dan lust ze vast haar groentehapje wel om 5 uur!

Succes en groet,
Yvonne
 


Hoi,

Als ik Anouk groenten geef na de 3e fles, dan spuugt ze de helft eruit, dus nu doe ik het zo: Van 13:00 tot 15:00 slaapt ze, dan krijgt ze een potje groenten en om 15:45/ 16:00 de 3e fles en dat gaat goed.


 
Ik herken het probleem. Tussen de borstvoeding, slapen en mee boodschappen doen door heb ik soms, vooral in het weekend,  ook geen tijd om een fruit- of groentehap te geven. Op het kinderdagverblijf krijgt Kira gelukkig elke dag (de twee dagen dat ze daar is) fruithap rond 14.00 uur en thuis geef ik dan rond die tijd (als Kira dan wakker is) een groentehap. Soms lukt het ook om om 17.00 uur groentehap te geven.
Volgens mij maakt het voor de kleine in ieder geval niet uit op welk tijdstip ze groente en wanneer ze fruit krijgt. Dat ze 's ochtends fruit en 's middags groente zou moeten krijgen is in ieder geval onzin, dus als je bang bent dat je kindje niet leert om groente te eten, kun je het gerust geven in plaats van de fruithap. Dan krijgt 'ie een andere dag wel weer fruit.....
 
Terug
Bovenaan