Groentehapjes

Hallo,

Mijn dochtertje van 7 maanden wil onder geen beding groentehapjes eten. Tot nu toe hebben we voornamelijk worteltjes, bruine bonen en ontvelde tomaat geprobeerd (zowel uit potje als vers. Ook bruine bonen met appel en zelfs met appelmoes weigert ze te eten. De fruithap gaat wel goed, en het danoontje na de groentehap eet ze ook heerlijk op. Hebben jullie suggesties voor de groentehap??
 
Hier hetzelfde probleem. Ik kreeg de tip om er wat opvolgmelk (of moedermelk bij bv) doorheen te doen. Dat ga ik vanavond ook maar een proberen.

Succes
 
Beste Christel,

Onze dochter van 8 maanden is ook geen fan van de groentehap, al gaat een vers worteltje er soms wel in. Ik zou adviseren om het gewoon te blijven proberen, maar niet te forceren. Uiteindelijk zal je dochter wel een hap (en daarna meerdere hapjes) nemen. Geduld is een schone zaak.

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je wel wat gekruimelde Liga door het hapje zou kunnen doen. Dat neutraliseert de smaak iets.

Succes ermee.
 
doe er inderdaad eens melk doorheen. dat werkte bij mijn zoontje prima. en potjes vond hij inderdaad lekkerder dan vers (hoe is het mogelijk).
je kunt ook een aardappel (ook vitamine-rijk!) prakken met melk, dat ging bij ons ook goed.
 
Hallo,

Onze zoon had precies hetzelfde, stug blijven volhouden met aanbieden, maar niet forceren, wil hij niet nou dan niet. Beetje extra (volle) yoghurt als toetje en daar moet hij het dan maar mee doen. Nu eet hij bijna een heel potje leeg terwijl hij voorheen amper 4 hapjes nam. Wij zijn wel overgestapt op een ander merk. Eerst hadden we Olvarit en nu gebruiken we Danone (o.a. te koop bij Trekpleister en Kruidvat), volgen ons zit hier veel meer smaak aan. Ik hoop dat hier wat aan hebt.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan