groentehapjes

Hallo moeders (en vaders?)

Ons zoontje is inmiddels 8 maanden oud.
Hij eet al een tijdje een groentehapje. Met regelmaat probeer ik weer een zelfgemaakt groentehapje, maar dit gaat er niet in. Hij begint te kokken en uiteindelijk te huilen, dwingen heeft totaal geen zin!
Groentehapjes uit een potje gaan er zo in. Zijn er ouders met ervaring hiermee? Toch steeds de potjes geven? zelfgemaakte hapjes op smaak brengen met appelmoes ofzo? En zijn er ouders die lekkere zelfmaakrecepten weten? Ik maak met aardappel, wortel en bloemkool.

Ik hoop van jullie te horen.
Bedankt alvast!

Danielle
 
Verdun de maaltijd een beetje met melk, dan gaat het beter. Waarschijnlijk is het te smeuiig waardoor het aan het gehemelte blijft plakken. Niet met appelmoes beginnen want dan eten ze strakjes helemaal niks meer zonder appelmoes. Broccoli gaat ook goed. Broccoli, aardappels en een beetje kaas, ze smullen ervan. Succes.
 
Op keukenkikker. nl staan veel lekkere recepten voor hapjes. En idd verdunnen wil helpen. Ik zelf verdun altijd met water, maar met fv wil het ook prima!
Succes ermee
 
heb hetzelfde probleem. maar geef nu sinds vandaag de fles ervoor minder in de hoop dat hij meer honger heeft. Wortels vindt hij erg lekker (is natuurlijk lekker zoet) maar groene groente vindt hij niks, terwijl ik juist met groente ben begonnen, daarna pas fruit. Ga in elk geval geen appelmoes erdoor doen, ik vindt het zelf ook ontzettend vies maar wil ook niet dat hij eraan gaat wennen.

Sterkte in elk geval.
 
Mijn zoontje van inmiddels 20 maanden wilde in het begin ook niets anders als de potjes. Af en toe gaf ik dan iets zelfgemaakts tussendoor en zo langzaamaan is hij inmiddels niet zo moeilijk meer. Het meeste wat ik maak gaat er goed in. Veel van die recepten heb ik ook van de keukenkikker. Favoriet is doperwtjes, aardappel en ei. Ook kipfilet, worteltjes en rijst is smullen! Succes ermee
 
Terug
Bovenaan