groentehapjes

Heej allemaal

Viviënne vindt haar fruithapjes en bordje pap echt heeeeerlijk. Die heeft ze dan ook zo op. Haar groentehapjes zijn een ander verhaal. Er zijn wel smaken die ze erg lekker vindt (bloemkool, bruine bonen), maar tuingroenten sperziebonen en doperwten vindt ze niet lekker. Tuingroenten hoeft ze van ons niet te eten (die vindt ze het smerigste) maar we willen dat ze andere groenten wel eten. Ik weet dat groentehapjes nu nog bijvoeding is, maar ik ben zelf een heel erg moeilijke eter, en ik wil dat mn kind meer leert eten dan ik dus willen we haar wel alles leren eten.

Hoe doen jullie dat met je kindjes? Blijven jullie het proberen zodat ze het leren eten of krijgen ze alleen smaken die ze lekker vinden??

Groetjes Mariska

Maak je de groentehapjes zelf? Want ik vind het zelf gemaakte eten veel lekkerder en ik kan me voorstellen dat het voor een kind ook veel lekkerder is. Daarnaast gaat je kind ook gelijk de dingen eten die jullie ook zelf eten.
Verder blijven aanbieden en afwisselen met de dingen die ze wel lust.

Ik ben net begonnen met groentenhapjes bloemkool en worteltjes vind Olivia erg lekker (ik maak het wel zelf) hebben jullie nog wat tips om zelf groetenhapjes te maken???

Gewoon blijven proberen, ze moeten wennen aan smaken.
Overigens maak je niet al te druk. Mijn dochter at echt alles tot ze 1,5 jaar was, sindsdien eets ze avond eten bar slecht!
Schijnt vaak voor te komen rond die leeftijd, alleen duurt die fase bij haar heel lang.
Wij blijven proberen dat is het beste.
Succes

Liefs

Ik begin volgende week met fruit- en groentehapjes, als Aqua 6 maanden is. Mijn plan van aanpak is het blijven proberen en ik sluit mij aan bij Reisa met het afwisselen. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik ben een paar dagen geleden begonnen met Rijstebloem. Een fles naturel pap ging in een keer op, maar toen ik vanille aanbod, duwde Aqua resoluut haar fles met een betrokken gezicht weg. De volgende avond weer geprobeerd en wederop wees ze het af. Beide keren toen wel borstvoeding gegeven, dus ze had wel honger. Na een derde poging dronk ze uiteindelijk haar fles wel leeg. Ik ben benieuwd hoe de hapjes volgende week gaan!

Ik denk wel dat het slim is om 2 of 3 avonden achter elkaar hetzelfde smaakje te geven en dan weer te wisselen. Ze hebben wel even de tijd nodig om te wennen aan het smaakje. Als je elke avond iets anders geeft wennen ze niet goed. 3 Smaken en dan om de 2/3 avonden wisselen zo gaat het bij mij, het gaat om het idee het is geen 'must'.

Hanna vind een koude hap maar niets, dus warm ik zelfs de fruithap maar enkele graden op. En dan nog, na 3-5 hapjes is het wat haar betreft wel weer mooi geweest.

Het consultatiebureau vond het niet zo'n probleem dat ze alleen nog maar melk wou. Ze hoeven voor ze 8 maanden zijn in principe nog geen hele voeding voor een groente/fruithap in te wisselen.

renske en nu julia heb ik potjes groente gegeven. renske vond het zelfgemaakte eten helemaal niet lekker. nu is ze bijna 3 en eet echt alles mee. ze lust ook alles. julia vind de potjes ook lekker dus daar blijven we ook maar mee doorgaanl. als ze straks wat meer vastere voeding krijgt eet ze ook zo met de pot mee.

julia en renske vonden de bruine bonen met appeltjes het lekkerste. maar de rest gaat er ook heel makkelijk in.

liefs

Wat gezellig, al die smullende kinderen.
Wij maken het eten veel zelf. Dit ook omdat de smaken van het potjesvoer niet altijd even goed zijn naar mijn mening. Af en toe krijgt Luke een stukje groente/fruit in zijn hand om dat te eten. Bij de mango bijvoorbeeld ging het stukje goed, maar uit het potje vond hij het erg vies.
De meeste smaken gaan hier goed (appel, peer, banaan, mango, wortel, erwt, pompoen, pastinaak), maar broccoli vond hij de eerste keer zo vies dat hij moest kokhalzen. Toch 3 dagen achter elkaar geprobeerd, ook al was het maar 1 hapje. Nu na de 6e keer gaat het best.
Als hij vies kijkt bij een hapje, doet hij ondanks dat toch steeds zijn mond open, alsof hij het toch nog een keer wil proberen om te kijken of het echt vies was. Grappig is dat.

Terug
Bovenaan