Groentengesjoemel

<p>Onze zoon van bijna 1,5 jaar is nou niet echt een groente en avondeten liefhebber. Dus wij sjoemelen met groenten. Hij krijgt nu gekookte, gepureerde groenten op zijn boterham en door de pap. Hij heeft een paar weken soep met gepureerde groenten en vlees gegeten maar dat is nu weer voorbij. Nu eet hij al een paar dagen pannenkoeken van gepureerde groenten, ei en volkorenbloem. </p><p>Hij krijgt dus op zich nog wel wat binnen. Weten jullie nog meer recepten (het idee van de pannenkoeken) maar dan zonder ei aangezien ik hem liever niet elke dag een ei geef? Of ander groentegesjoemeltips? </p><p>Heel erg bedankt alvast. </p>
 
Pasta met rode saus? Zelf paprika's en tomaten pureren? Of zelf soep maken? Courgette soep of pompoen soep is lekker zoetig. Of smoothies maken? 
Succes ermee! 
 
Mijn dochter van 18 maanden is ook een lastige groente-eter. Ik ga mezelf niet in allerlei bochten wringen om er iets in te krijgen. Ik geef haar 2x per dag fruit, dat eet ze wel goed. 
Sommige avonden gaat het prima en eet ze heerlijk dr brocolli op. Gisteravond was het drama, er ging geen hap avondeten in. Echt niks. We aten pasta met pestosaus en tomaatjes/courgette/champignons. Ze at geen groente, maar ook de pasta niet. Dus dan gaat ze maar een keer zonder warme maaltijd naar bed. Ze heeft prima geslapen dus daar krijgt ze ook niks van. T is gewoon een leeftijd waarin ze enorm dwars is/uitproberen. Ik blijf groente elke avond gewoon aanbieden en probeer met wat afleiding er wat happen in te krijgen. En anders maar niet! 
Wat ik ook nog wel eens doe, is om 5 uur een schaaltje tomaten/komkommer op tafel zetten. Tijdens het spelen eet ze dat soms zomaar op, dan heeft ze toch dr portie binnen..
 
Het zal natuurlijk wel wat werk zijn, maar heb je al eens geprobeerd om groentjes op een originele manier te versnijden of te presenteren? Met een spiraal snijder kun je bijvoorbeeld groentespaghetti maken. Een boterhammetje kun je met groenten perfect omtoveren tot het gezicht van een beertje: komkommerschijfjes als oortjes, kerstomaatjes als oogjes, enz...
 
Lasagne maken met alleen groente? Zelf tomaten saus maken, courgette en obergine als bladden?
Ook heb je bij AH heel veel groentegesjoemel zoals je het zelf noemt.. Bloemkool als “rijst”..
Ipv een koekje kan je komkommer en tomaatjes aanbieden.
En idd soep met heeel veeeel groente!
Het wordt vast snel weer beter
 
Het probleem is hier dat hij ook al het avondeten weigerd. Geen pasta, rijst, vlees of saus. Dus daar kan ik helaas niet mee sjoemelen. Probeer het wel en blijf het aanbieden maar tot dusver zonder succes. 
De spiraalsnijder ga ik uit de kast halen, goed idee! 
En eens kijken hoe creatief ik figuurtjes ermee kan maken. Ik ga het in ieder geval proberen.
 
Rauwkost eet hij helaas ook niet. Al blijf ik dat ook aanbieden. 
Bedankt allemaal. 
 
Terug
Bovenaan