Even een vraagje: wat doe je als je kindje absoluut geen groentepapje wil? Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. In het begin lukte het redelijk, maar sinds een week of 3 wil dries geen groentepap meer. Ik heb al vanalles geprobeerd: om 12u, om 18u, na een dutje, uit een potje of vers gemaakt, worteltjes, witloof, broccoli, spinazie, potjes van verschillende merken, warm of minder warm,... Het helpt allemaal niet, hij doet zijn mond niet open. Zelfs niet voor de eerste hap! Dan klemt hij zijn lippen stijf opeen en er komt geen lepel in. En om zijn mondje nu gaan open te wrikken, dat gaat me toch wat ver! Ook als Wilfried of mijn moeder hem groenten willen geven houdt hij zijn mond stijf dicht!En dat terwijl hij wel fruit eet! Hij KAN dus wel van een lepel eten. Iemand een idee wat ik ereaan kan doen? Als ik blijf aandringen gaat hij echt krijsen, en ik weet niet of dat wel zo goed is. Zijn mond is dan wel open natuurlijk, maar als ik dan iets erin duw gaat hij zich misschien verslikken, en hem zo hard pushen wil ik eigenlijk ook niet... Heeft er iemand een tip? Want ik vind wel dat eten ook een beetje leuk moet blijven, zowel voor hem als voor ons.
Groetjes,
Marian
Groetjes,
Marian