Groentenpapje

Even een vraagje: wat doe je als je kindje absoluut geen groentepapje wil? Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. In het begin lukte het redelijk, maar sinds een week of 3 wil dries geen groentepap meer. Ik heb al vanalles geprobeerd: om 12u, om 18u, na een dutje, uit een potje of vers gemaakt, worteltjes, witloof, broccoli, spinazie, potjes van verschillende merken, warm of minder warm,... Het helpt allemaal niet, hij doet zijn mond niet open. Zelfs niet voor de eerste hap! Dan klemt hij zijn lippen stijf opeen en er komt geen lepel in. En om zijn mondje nu gaan open te wrikken, dat gaat me toch wat ver! Ook als Wilfried of mijn moeder hem groenten willen geven houdt hij zijn mond stijf dicht!En dat terwijl hij wel fruit eet! Hij KAN dus wel van een lepel eten. Iemand een idee wat ik ereaan kan doen? Als ik blijf aandringen gaat hij echt krijsen, en ik weet niet of dat wel zo goed is. Zijn mond is dan wel open natuurlijk, maar als ik dan iets erin duw gaat hij zich misschien verslikken, en hem zo hard pushen wil ik eigenlijk ook niet... Heeft er iemand een tip? Want ik vind wel dat eten ook een beetje leuk moet blijven, zowel voor hem als voor ons.
Groetjes,
Marian
 
Hoi Marian,

Wat je kan doen is het fruit en groente mengen. De smaak van fruit kent hij al dus misschien dat dat gaat dan kan je het fruit steeds minder doen en meer groente.

Als dat ook niet gaat geen probleem blijf het aanbieden wil hij niet dan niet.
Tot een jaar is het niet nodig om hem groente of fruit te geven. Het is dan puur bijvoeding de melk blijft de hoofdmoot.
Pas na een jaar word het echt belangrijk.

Ik zou me er niet druk om maken.
Ik heb hier iedere dag gekookt voor haar. Schepte wat lepeltjes op een bordje en liet haar proeven de rest deed ik in de vriezer. Dan was het ook niet zo zonde als ze niet wilde eten.

Het komt echt goed Hier wil ze nu alleen nog maar groente enz maar geen fruit dat vind ze een stuk minderlekker.

Groetjes en succes
 
nou ik vond het geeen wonder dat kim geen groente wilde, dat smaakt ook echt helemaal nergrens, ik was het op een gegeven moment ook zat, en heb gewoon de stoute schoenen aangedaan en heb haar een maaltijd gegeven uit een potje, en tot mijn grote verbazing at ze dat achter elkaar op, dat was toen nog een klein potje en vanaf de dag erna eet ze grote potjes, van alles lust ze en ook zelfgemaakte maaltijd vindt ze heerlijk. Dus misschien gewoon eens proberen, misschien is het wel gewoon een lekkerbek.

gr sandra
 
Verse groente hebben een vrije sterke smaak. Potjes zijn veel zachter van smaak, dus Sandra het is ook niet vreemd dat je kindje die wel lust.

Marian...probeer wat Joyce schrijft, mengen met fruit.
Of een bakje fruit neerzetten en groente. Eerst je lepel door de groente en dan door de fruit.....
In het begin deed ik dat ook bij bepaalde groente zoals broccoli.
Wat je ook kan proberen is met pureren geen water te gebruiken maar melk.

Succes

 
Terug
Bovenaan