Groentje

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier op dit forum, ik ben sinds februari gestopt met de pil en wil erg graag (net als jullie allemaal) zwanger worden, alleen snap ik jullie termen nog niet helemaal wat betekend bv NOD en vanaf beginngen jullie te tellen bij de duur van een cycles, sorry hoor maar ik kom net kijken (ben al wel bijna 29 jaar maar heb er niet al te veel verstand van).
Heb sinds 3 dagen bruine afscheiding (oud bloed lijkt het) maar erg minimaal, zal dit ongesteld zijn of kan dit innesteling zijn? Help me aub misschien praat ik dan zo mee op jullie niveau. Vinden jullie het ook zo irritant als je op feestjes en zo tegenwoordig je moet verantwoorden als je geen alcohol meer wilt drinken, ze denken gelijk dat ik zwanger ben, maar ik wil ze ook niet vertellen dat ik het probeer te worden, misschien heeft er iemand nog een tip, want as zaterdag weer een feestje. Groetjes Jeanne
 
Welkom! Idereen moet er even inkomen in het begin... NOD is de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden, maar het hoopt niet we worden. Het tellen van je cyclus begint op de dag dat je menstruatie begint. Dus, wanneer heb je je NOD?? Wat betreft dat drinken: daar zit ik zelf ook altijd mee. Mijn vriendinnen kijken me ook altijd raar aan. Heb tot nu toe gedaan alsof ik heel moe was of hoofdpijn had. Maar ja, dit is de eerste maand dus dat hou ik ook niet eeuwig vol. Ik heb afgesproken met mezelf dat als de test negatief is deze maand ik wel af en toe een wijntje drink om het niet te laten opvallen. Maar gewoon niet meer. Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt!!!
 
Ik kan me voorstellen dat al die termen je onbekend voorkomen, dat had ik in heb begin ook. Nod betekent bijvoorbeeld Niet ongesteld dag. Dit is dus de dag dat je ongi zou moeten worden, maar het dus eigenlijk niet wil.
Bij een cycles begin je te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Over die bruine afscheiding kan ik echt niet zoveel zeggen. Ik heb zelf wel een innestelingsbloeding gehad, maar dit waren ongeveer 5 druppels zeer helder bloed. Het zou zomaar kunnen dat een innesteling ook met oud bloed kan gebeuren.
Je moet op die feestjes gewoon zeggen dat je de bob bent. Of dat je medicijnen slikt waarbij je geen drank mag drinken. Of dat je gewoon geen zin in drank hebt.
Veel succes ermee!
Ik hoor het wel weer.
 
Hoi hoi

Ik ben ook net nieuw sinds deze week en ik moet ook alles nog leren. Ben nu 5 dgn overtijd, maar ben bang dat ik ongi wordt (hele lichte bruine afscheiding gehad)
Het is hier erg gezellie om met iedreen over vanalles te hebben. Ben via iemand anders gewezen op www.babybrabbel.nl daar staat een vruchtbaarheidstest op erg handy.

Nou veel plezier hier en suc6.
 
Hoi "groentje"

Ik zelf ben ook in februari gestopt met de pil, maar tot op heden nog steeds niet ongesteld geworden. Heel frustrerend, want we willen graag beginnen met klussen. Natuurlijk oefenen we wel veel :)
Bruine afscheiding heb ik niet gehad alleen wel toen ik nog aan de pil was mijn huisarts zei dat het een doorbraak was. Dus dat de pil het natuurlijke niet kon onderdrukken. Wel vreemd dat het dan bruin is maar ja.
Veel plezier hier op de site en misschien horen we wel meer van je.
 
Terug
Bovenaan